Tunel Blanka z pražského rozpočtu každoročně odsaje 200 milionů

Praha na výstavbu Blanky dává každý rok několik miliard korun, celkové náklady pak vyšplhají na zhruba 36 miliard. Tunel by měl být zprovozněn v roce 2014.
Praha chce, aby řidiči začali tunelem jezdit ještě před koncem volebního období, náklady na výstavbu bude ale město splácet ještě po roce 2014. Zároveň už v roce 2014 bude město platit provoz této části obchvatu.
Podle Noska odhadované provozní náklady zahrnují mimo jiné peníze na odvětrávání, svícení, úklid, provoz bezpečnostního systému a odčerpávání vody. Zajišťovat to bude pravděpodobně pražská Technická správa komunikací, která se už nyní stará o pět pražských tunelů.
V rozpočtu má na tyto účely podle mluvčího Tomáše Mrázka 92,5 milionu korun ročně. „Pokud bychom správu tunelu Blanka převzali, muselo by nám město navýšit rozpočet,“ řekl Mrázek.
:
Kvůli vysokým nákladům město také v nejbližších letech nezačne stavět navazující část okruhu od Pelc Tyrolky po Štěrboholskou radiálu, který by mohl stát kolem 40 miliard korun. Tento severovýchodní úsek vnitřního okruhu získal v minulých dnech kladné stanovisko v procesu EIA, který zkoumá vliv stavby na životní prostředí. Kvůli nedostatku peněz město nebude připravovat ani zahloubení magistrály u Národního muzea.