Kupte si ForMen
Kupte si aktuální vydání FORMEN
Nejlepší druhy ginu, které musí znát každý snob na pití

Nejlepší druhy ginu, které musí znát každý snob na pití

A

Alkohol je jako lidi. Někteří vám přinášejí radost a potěšení, z dalších jen bolí hlava. A člověk logicky nechce trávit čas s někým, kdo mu způsobí jen kocovinu a nefunkčnost celý další den. Proto, a to platí i u lidí i u alkoholu, je lepší investovat do kvality. 

Gin je král a stálice mezi alkoholem. Asi starší než oheň a země, více classy než vodka, méně náročný než skotská a versatilnější než rum. Můžete ho pít samostatně, v drincích, dělá se z něj skvělé martini, s tonikem ho pije královna a celý samostatný vesmír od filmových postav až k těm knižním nedal na gin nikdy dopustit.

Historie ginu

Gin vznikl již v jedenáctém století v Holandsku, kde poprvé někoho napadlo destilovat bobule a další bylinky, aby vytvořili lék na spoustu možných nemocí. Specifická chuť zaujala i zdravé lidi a gin, původní slovo pro něj bylo geneve, se rozšířil až do Anglie. Zde získal popularitu mezi námořníky, kteří s ním vylepšovali chuť léku proti malárii. Tento lék se musel rozpouštět v tehdejší verzi toniku a gin tomu dodával snesitelnou chuť. A takhle vznikl G&T.

Druhy ginu

London Dry Gin

London gin neznamená rovnou určitou značku nebo třeba to, že je vyráběn v Londýně. Naopak znamená konkrétní kategorii ginu. Musí mít obsah alkoholu vyšší, než 37,5 procenta, pouze přírodní ingredience a neměl by být ničím ochucený.

Plymouth gin

Oproti londýnskému musí být tento specificky vytvořen v Plynouthu. Není také tak suchý a výrazný. Obvykle se při jeho přípravě používá více dřevitých bylin, což ginu dodává zemitější a výraznější chuť.

Destilovaný gin

Destilovaný a ochucený gin se dělá stejně, jako plymouthský, ale chutě - jako třeba růže nebo okurka u Hendricks se přidává až po destilování. Jednoduše se dá říct, že kvalitní gin je ten, který byl připraven původním způsobem a už destilace probíhala se všemi bylinami. Spousta toho, co koupíte v supermarketech je jen vodka s příchutí bylin, která neviděla gin ani z letadla.

Nejlepší značky ginu

Značek opravdu kvalitního ginu je mnoho. Díky revoluci a vášni mnoha lidí vznikají i značky, které dělají gin jen po malých várkách a jedná se o téměř delikatesní záležitosti. Pokud se ale spokojíte s něčím dostupnějším, vsaďte na následující. Hendricks je sázkou na kvalitu, jakmile chcete plnější a aromatičtější chuť. Do ginu s tonikem je nejlepší Tanqueray - jemný přesto výrazný a nemá přirozenou hořkost, takže se s tonikem vykryjí. Pokud chcete ginové martini, vyzkoušejte značku Ryana Reynoldse - Aviation American Gin. Krom toho, že lahve jsou krásné, s trochou vermutu a podchlazený vytvoří nezapomenutelné martini.

Co se ochucených a aromatických ginů týče, je potřeba přijít na chuť těm, které vám budou vyhovovat. Květinovější (Adnams Copper House Dry Gin), citrusový (Sipsmith Lemon Drizzle nebo Malfy) nebo výrazně bylinný (Opihr Oriental Spiced London Dry) nejsou pro každého, musíte se k nim propít a mít vycvičené patro. Ale jakmile se do tohoto bodu dostanete, najednou vidíte stejný rozdíl, jako mezi levným konfekčním oblekem a krásou ze Savile Row.

Související články
Kolik dáte za pivo? Změna zákona přinese až devět různých variant DPH
Provozovatelé restaurací se budou muset od května vyrovnat se dvěma změnami daně z přidané hodnoty, které je nutí při účtování daně rozlišovat mezi točeným a netočeným pivem a zároveň snižují DPH na stravovací služby. Na sociálních sítích se dokonce objevila tabulka, která uvádí devět variant pro účtování tří sazeb DPH v restauracích a u stánků prodávajících alkoholické a nealkoholické pivo. Ministerstvo financí tabulku nezpochybnilo, je ale podle něj účelová a obsahuje i extrémní modelové příklady.
Rekordní parní lokomotiva. Před 116 lety překonala rychlost 160 kilometrů za hodinu
Parní lokomotiva třídy GWR 3700 č. 3440 City of Truro byla první, která během jízdy dosáhla rychlosti 160,9 kilometrů za hodinu na trase z Plymouthu do Londýna v Paddingtonu v roce 1904. Lokomotiva byla postavena v roce 1903 pro Great Western Railway ve Swindon Works podle návrhu George Jacksona Churchwarda. Částečně byla přestavěna v letech 1911 a 1915 a v roce 1912 přečíslována na 3717.