Francouzští ragbisté a gay seznamka, MS v hokeji a krypto, fotbalové Euro a TikTok

Kouč národního týmu Filip Pešán na střídačce, za ním logo společnosti crypto.com.

Kouč národního týmu Filip Pešán na střídačce, za ním logo společnosti crypto.com. Zdroj: ČTK / Šimánek Vít

Pivo - jasně, auta - samozřejmě, videoherní firmy… Mezi sponzory tradičního sportu se v posledních měsících ale zamíchalo také několik z pro sport dosud netradičních značek z netradičních oborů. Krátce si je představíme.

UEFA + ByteDance

Čínská společnost ByteDance vyvíjející aplikaci pro sdílení krátkých videí TikTok se stala vůbec první velkou technologickou zábavní platformou, která se s Evropskou fotbalovou asociací UEFA spojila. Bude jedním z hlavních sponzorů blížícího se mistrovství Evropy, Eura 2020 v roce 2021. Díky tomuto partnerství budou moci fanoušci na TikToku využívat například speciální efekty takzvané smíšené reality. UEFA pak TikToku nabídne svůj videoarchiv, který platforma převede na modernější content. Zároveň TikTok jako mediální partner získá přístup do exkluzivních míst pro natáčení obsahu z utkání šampionátu. 

IIHF + crypto.com

Právě probíhající mistrovství světa v hokeji přineslo také sponzoring, který se snaží držet prst na tepu doby. Různých kryptoprojektů jste si možná všimli u MMA nebo jiných menších sportů. Ještě nikdy ale kryptoměnová společnost nebyla vidět při “áčkové” sportovní události typu mistrovství světa. Dvouletý kontrakt dává platformě crypto.com práva na spolupráci, jak v rámci letošního turnaje v Lotyšsku, tak příští rok ve Finsku. Součástí spolupráce je mimo jiné představení takzvaných NFTček, vlastnictví digitálních tokenů pro například videozáznamy atraktivních momentů ze zápasů. S podobným projektem se dříve prosadila liga amerického basketbalu NBA.   

Díky této spolupráci můžete investovat například do digitálního vlastnictví gólu Čechů proti Lotyšsku na MS 2015. Vyjde vás na 100 dolarů. 

Biarritz Olympique + Grindr

Diverzita a tolerance je v dnešní společnosti obrovským tématem. Naproti tomu šli i ragbisté celku francouzské druhé nejvyšší soutěže Biarritz Olympique. Na dresech budou nosit logo největší gay, bi, trans a queer datingové aplikace. Klub by za to měl následující čtyři roky inkasovat milion eur na sezónu. „Naší motivací pro tuto spolupráci je participace v boji proti homofobii,“ uvedl klub ke spolupráci.