Oděvní značky šijí roušky, na přání i s logem vaší firmy

Češi vychází ven se zakrytým obličejem.

Češi vychází ven se zakrytým obličejem. Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Hannah daroval Plzni stany.
2
Fotogalerie

Opatření proti šíření koronaviru budou mít ktitický dopad mimo jiných odvětví i na textilní průmysl. Potvrdil to prezident Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu Jiřího Grund. Mnoho podniků muselo omezit výrobu, jiné byly nuceny zavřít své prodejny nebo nemají zaplacené dodávky. "Poměrně velká skupina výrobců v současné době přešla téměř výhradně na šití roušek," popsal Grund. Asociace se všemožně snaží firmy podporovat, na Facebooku například zřídila skupinu, kde textilní firmy nabízejí materiál či volné kapacity.

Společnost Koutný Prostějov běžnou produkci více méně utlumila. Místo obleků vyrábí roušky pro místní záchranáře, pro Fakultní nemocnici v Olomouci i pro další podniky. Týdně dokáže vyrobit 14 tisíc roušek.

Značka Pietro Filipi chce vyrábět dvojnásobek, majitel firmy Michal Mička hodlá výrobou roušek nahradit ušlé tržby ze zavřených prodejen. Roušky u jeho firmy objednávají banky nebo obchodní řetězce. Běžnou výrobu zastavili, látky určené pro jarní a letní kolekci padnou na roušky. Podobně se snaží i konkurenční Le Premier, také tato firma vyrábí roušky na zakázku. „Některé podniky na roušky chtějí své logo, potisk nebo firemní barvy,“ přidal zajímavou zkušenost Jakub Lohniský, zakladatel pánské značky, která šije obleky a košile.

Velkou část běžné výroby pozastavil i výrobce zimních čepic či svetrů Kama. "Ušili jsme a úřadům či nemocnicím z okolí zdarma rozdali přes tisíc roušek. Dál by to pro nás ale bylo ekonomicky nemožné, proto jsme začali roušky prodávat," říká majitelka rodinné firmy Mahulena Pertlová. Kama začala roušky prodávat na e-shopu za cenu mezi 100 a 120 korunami.

Roušky šije i Hannah, česká značka sídlící v Plzni. Teď navíc přišla také s darem v podobě stanů. K čemu budou dobré? „Dvěma organizacím, městu Plzeň a Centru sociálních služeb v Praze, jsme darovali dohromady 88 stanů,“ uvádí Tomáš Šebesta, manažer marketingu a vývoje firmy Outdoor Concept a.s, do jejíhož portfolia Hannah spadá. Město Plzeň využije stany pro nocování potřebných. Centrum sociálních služeb v Praze je pak poskytne nejen krizovému štábu, ale také lidem bez domova, kteří v současné době potřebují pomoc více než kdy jindy.