AbBlock Plus obrátil své podnikání naruby, začne prodávat reklamu

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Pixabay.com

Tvůrci blokátoru internetové reklamy AdBlock Plus začnou nabízet reklamu a zobrazovat ji uživatelům. Mají to být jen takové reklamy, které nebudou obtěžující. Inzerenti ani uživatelé z nápadu nijak nadšeni nejsou.

Nepříliš rozšířený výraz „chucpe“ je označení pro absurdní drzost. Například: „Mladík je souzen pro vraždu svých rodičů a žádá soud o shovívavost, protože je sirotek,“ vysvětluje Wikipedia. A právě takové ukázkové chucpe právě předvedli tvůrci populárního blokátoru reklamy AdBlock Plus. Začnou prodávat reklamu a budou ji zobrazovat i těm, kteří reklamu jejich doplňkem blokují.

Za vývojem AdBlocku Plus stojí německá firma Eyeo, která svůj úmysl popsala v tiskové zprávě. Firma se rozhodla, že sama bude rozhodovat o tom, které reklamy si zaslouží blokaci a které ne. Systém nazvaný Acceptable Ads Platform (AAP) je založen na posuzování „agresivity“ reklamy podle firmou Eyeo daných pravidel. Pokud je reklama splní, dostane se na whitelist a uživatelé blokátoru ji uvidí. A právě reklamy vyhovující kritériím AAP hodlá Eyeo nabízet.

AAP již nějaký čas funguje a schválené reklamy se uživatelům zobrazují. Je to tak nastaveno ve výchozím stavu doplňku, ale uživatelé mohou nastavení změnit a zakázat i tyto reklamy.

Moc jich zatím není. Vydavatelé pochopitelně věnují úsilí raději tomu, aby mohli na svých webech svobodně zobrazovat reklamu takovou, jakou sami uznají za vhodné, než se podřizovat parazitujícímu doplňku. A tak uživatelé častěji než reklamy AAP vídají částečně zablokovaný obsah webů nebo alespoň upozornění, že blokováním reklamy připravují autory daného obsahu o odměnu za svou práci.

V Eyeo rozhodli, že tvůrce AAP reklam nějak motivují - začnou jim tuto reklamu přímo prodávat. Reklama se pak objeví na webech, které tento systém budou podporovat - doplněk pro blokování reklamy nahradí současnou reklamu za takovou, která splňuje kritéria AAP. Výnosy pro provozovatele webu budou pochopitelně nižší a provizi si z nich vezme i samotné Eyeo, ale bude to více než nula, kterou by provozovatelé jinak viděli u návštěvníka s AdBlockem.

CELÝ ČLÁNEK ČTETE NA ŽIVĚ.CZ