Aukční rekord. Škoda Rapid se vydražila za čtvrt milionu. Výtěžek půjde na dostavbu muzea škodovek
Unikátní Škoda Rapid 135 se vydražila za čtvrt milionu korun. To je dosud nejvyšší částka za tento model z 2. poloviny 80. let. Jde o jeden z 1200 vyrobených vozů, navíc v limitované edici Weltmeister, který vlastnil německý prodejce vozů Škoda a závodník Willi Obermann. Celkem přihazovalo 35 lidí.
Výtěžek z dražby na aukčním portále Aukro přispěje k dostavbě muzea Svět Škodovek, které vzniká v Čerčanech u Prahy. Uvedli to majitelé muzea.
Vydražený Rapid je šestou nejdražší Škodou, která se přes Aukro prodala. Rekordmanem je jiný Rapid v raritním provedení Cabrio, který se prodal za 599 300 korun.
Vůz s německým technickým průkazem byl vybavený motorem ze Škody Favorit na bezolovnatý benzín. Najeto měl 74 tisíc kilometrů. Posledních asi 20 let se s ním nejezdilo. Po základním servisu bez problémů nastartoval a je schopný provozu.
Na podporu dostavby muzea majitelé vypsali i crowdfundingovou kampaň na webu HitHit, kde se z potřebného jednoho milionu korun dosud vybralo téměř 200 tisíc korun. Přispěvatelé získají vstupenky do muzea, jízdu ve sportovním voze nebo se mohou stát sponzory některého z exponátů. Kampaň má skončit za 14 dní. Muzeum se má otevřít na přelomu března a dubna.
Za muzeem stojí sběratel závodních škodovek Tomáš Hervert a jeden s šéfů Seznam.cz Pavel Zima. Sbírka muzea celkově obsahuje kolem 100 automobilů Škoda, v muzeu bude vystaveno okolo 60 exponátů.
K vidění v něm budou vývojové prototypy modelů Škoda 1000 MB, 110 R, Garde či 720. Ze závodních strojů bude vystavena Škoda 130 RS v několika originálních kusech, dále pak okruhové speciály Rapid H, Favorit 1600 H či 130 LR/H původně vytvořená pro rallye skupinu S. Z užitkových vozů pak všechny karosářské varianty Škody 1202 či speciálně upravený Favorit na hydraulickém podvozku pro převoz tělesně hendikepovaných.
Nejstarším exponátem v muzeu bude Škoda Popular Kupé z roku 1934, což je závodní speciál s hliníkovou aerodynamickou karoserií vyrobený pro závod 1000 mil Československých. Nejmladším exponátem je prezidentský Superb, který používal bývalý prezident Václav Klaus.