Blíží se doba nákupů on-line jedním tlačítkem

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: archiv

Sociální sítě a už i některé firmy si začínají uvědomovat, že co se týče nákupů na internetu, uživatelé preferují „mít všechno za pár vteřin hotové“, než se proklikávat sadou registračních formulářů. Začínají se prý proto objevovat takzvaná nákupní tlačítka, která tento problém, respektive požadavek, řeší. Příkladem tomu je například testování tlačítka „Pin“ sociální sítě Pinterest, které umožní uživatelům nakupovat přímo v aplikaci. A pozadu nezůstávají ani další sociální sítě.

„Podnětů, které nás zrazují od nákupu nebo učinění vysněné „konverze“ (tedy nejen upoutání zákazníka reklamou, ale také jeho samotný nákup na základě tohoto upoutání, pozn. red.), je opravdu mnoho, a tak se firmy snaží neustále zjednodušovat cesty, jak nejen udržet uživatele na svých platformách, ale také na nich vydělat a zároveň zvyšovat tržby,“ vysvětluje Vojtěch Lambert z LCG.

Příkladů je prý mnoho. Facebook například nedávno předal preferovaným vývojářům k testování novou platformu na získávání takzvaných leadů (Lead Ads). Cíl této platformy je z pohledu firem/e-shopů naprosto jednoduchý: nechat svého fanouška zahlásit se k odběru newsletteru skrze dva kliky. Facebook totiž disponuje velkými daty, které rád přenechá, a pokud uživatel Facebooku toto odsouhlasí, firma tak může získat jejich údaje velmi snadno. „Díky tomuto systému se předpokládá nejen zvýšení konverze, ale i objemu dat, které vám uživatel předá ke zpracování,“ vysvětluje Lambert.

Připravují se i další sociální sítě

Z kraje června například Pinterest oznámil, že začíná testovat prodejní „Pin“, který umožní uživatelům Pinterestu nakoupit přímo v aplikaci, aniž by ji bylo nutné opustit. Facebook zase ve svém Instagramu naopak vidí velký potenciál pro budování značek a proto chce postupně zavést to, co dominuje právě na mateřském Facebooku – zmíněná call to action tlačítka - tedy ta nákupní, instalační či přihlašovací.

Apple už nějakou dobu uživatele „učí“, aby nepoužívali žádné údaje a platili pomocí otisku (u modelů iPhone 5s, 6 a 6s, pozn. red.) a Google nově testuje takzvané supertlačítko, které by mu bez nutnosti vyplňování velkého množství dat zajistilo vyšší četnost nákupů.

Tyto platformy, které jsou dost velké na to, aby dokázaly přilákat velké množství partnerů, se snaží uzavírat systémy pro zvyšování vlastních opakovaných tržeb z reklam nebo plynoucí ze sdílení zajímavých nákupních dat s třetími stranami. Právě na zmiňovaném Facebooku je vidět, že se snaží postupně zpeněžit každý zajímavý nápad.