BMW Z8: závan nostalgie od Senneru

BMW Z8 z dílen ladičské společnosti Senner Tuning

BMW Z8 z dílen ladičské společnosti Senner Tuning Zdroj: Autorevue.cz

BMW Z8 čerpalo inspiraci z poválečného modelu BMW 507 a zahrálo si v "bondovce" Jeden svět nestačí (1999)
BMW Z8 čerpalo inspiraci z poválečného modelu BMW 507 a zahrálo si v "bondovce" Jeden svět nestačí (1999)
BMW Z8 čerpalo inspiraci z poválečného modelu BMW 507 a zahrálo si v "bondovce" Jeden svět nestačí (1999)
Model BMW Z8 (E52) vznikl v necelých 6 tis. exemplářích a vyznačoval se řadou pokrokových řešení
Model BMW Z8 (E52) vznikl v necelých 6 tis. exemplářích a vyznačoval se řadou pokrokových řešení
9
Fotogalerie
(FOTOGALERIE) Německá ladičská společnost Senner Tuning se soustředí takřka výhradně na moderní auta. Ale tentokrát udělal výjimku.

U Senneru mají, jak už to tak u německých ladičských firem většinou bývá, políčeno především na aktuální modely značek koncernu VW Group. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na malého hnědého elegána v podobě Audi A1 nebo v podobném duchu vyvedené a řádně posílené SUV Audi Q5. Tentokrát si však vzali do prádla model, který se už takřka deset let nevyrábí.

Řeč je o roadsteru BMW Z8 (E52), který se vyráběl v letech 1999 až 2003 a celkově vzniknul v počtu 5 703 exemplářů. Po stylistické stránce navazoval zejména na poválečný model BMW 507 (ale půjčil si prvky také z jiných modelů historie BMW), ovšem šlo především o špičkový sportovní model, který například ve srovnávacím testu magazínu Car and Driver ve všech ohledech překonal model Ferrari 360 Modena.

Za přední nápravou byl podélně umístěn pětilitrový osmiválec z BMW M5 (E39) s výkonem 400 koní (300 kW) a točivým momentem 500 Nm. Vozu uděloval zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s a po deaktivaci omezovače se rozjel až na bezmála 300 km/h. Zadní svítilny a blinkry byly namísto běžných žárovek opatřeny neonovými trubicemi (!), které měly zaručovat rychlejší rozžínání a „doživotní“ výdrž, nicméně toto řešení se do velkosériový výroby (zatím) nerozšířilo.

Ale zpět do současnosti. Pánové ze Senner Tuningu si lehce pohráli s pohonnou jednotkou, jež dostala vylepšené sání se sportovním filtrem, nový výfuk a přepracovaný program řídicí jednotky. Podařilo se jim tím posunout výkonovou špičku na 450 koní (331 kW) a točivý moment navýšit na 535 Nm, což má postačit ke snadnému překonání hranice 300 km/h.

Podvozek byl opatřen pružicími jednotkami Variant 2 Inox-Line se stavitelnou charakteristikou a novým stabilizátorem na přední nápravě. Za devatenáctipalcovými litými ráfky Schwert SC1, obouvajícími pneumatiky Continental Sport Contact 5P o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu, prosvítají zlatě lakované brzdové třmeny.

Pokud patříte k hrstce vyvolených, jimž BMW Z8 parkuje v garáži a kterým stojí za to se do jeho tuningu pustit, bude vás možná zajímat cena. Firma Senner Tuning si za výše popsanou přestavbu řekne v přepočtu o 476 tisíc korun.

Autorevue.cz