Boom: Čtvrtina evropských firem chce mluvit se zaměstnanci přes sociální média. Česko se učí

facebook

facebook Zdroj: ctk

Další oblast, ve které má Evropa dohánět svět. I když 26 procent evropských společností v současné době investuje do technologií, které jim umožní komunikovat se zaměstnanci prostřednictvím sociálních médií, v globálním měřítku je to málo. Jak ukázal průzkum Digitální IQ, který provádí poradenská společnost PwC, Evropa v této oblasti zaostává za Amerikou i Asií, kde v této oblasti investuje třetina firem.

Evropské firmy mají totiž jinak nastavené priority. Více než do interních investují evropské firmy do sociálních médií, která jim umožní komunikovat se zákazníky a dalšími zainteresovanými stranami mimo firmu.

I v oblasti vnější komunikace ale vydávají evropské firmy méně (29 procent) než americké (37 procent) či asijské (31 procent). Zvýšit investice do sociálních médií pro komunikaci se zákazníky plánuje letos 49 procent firem v Americe. V Evropě je to 35 procent společností a v Asii 45 procent.

„Využívat sociální média, coby generátory zisku se české firmy spíše učí. V nedávném průzkumu mezi generálními řediteli nejvýznamnějších tuzemských firem nám pouze 15 procent uvedlo, že uživatelé sociálních médií mají zásadní vliv na jejich podnikání. Očekávám, že toto číslo v následujících letech poroste. Již letos hodlá podle stejného průzkumu změnit svůj přístup k uživatelům sociálních sítí téměř pětina českých firem,“ uvedl partner v oddělení Transformací PwC ČR Patrik Horný.

Které sociální sítě podpoří byznys?

Více než polovina progresivních firem letos hodlá zvýšit využívání Facebooku pro své podnikání. Mezi běžnými firmami na trhu takto uvažuje přibližně třetina. Necelá polovina progresivních firem hodlá letos zapojit do svého podnikání LinkedIn a Twitter.

„Význam masových sociálních sítí, jako jsou Facebook či LinkedIn, ve firmách poroste i nadále, skutečný boom však v následujících letech očekávám u oborově specifických on-line komunit,“ dodává Patrik Horný.

Kolik firem hodlá zvýšit využití sociálních sítí pro své podnikání (v procentech)

Jak chtějí firmy v roce 2013 zvýšit využití sociálních médiíJak chtějí firmy v roce 2013 zvýšit využití sociálních médií | PwC

Zdroj: PwC (5th Digital Annual IQ Survey)