Cizinci chtějí hlavně do Prahy, láká je také Brno a Krumlov

Google vidí do záměrů svých uživatelů

Google vidí do záměrů svých uživatelů Zdroj: profimedia

Cizinci v souvislosti Českem vyhledávají nejčastěji Prahu, Brno, Český Krumlov a Karlovy vary. Dotazy ze zahraničí ve vyhledávači Google tvoří až dvě třetiny všech s Českem spojených dotazů. Data z Googlu v segmentu cestovního ruchu poukazuji na pokračující zájem Britů i Němců o Česko i na předvídaný nárůst podílu vyhledávání z mobilních telefonů.

V segmentu mobilního vyhledávání, který oproti minulému roku v segmentu cestovního ruchu narostl o 63 %, Češi nejvíce hledají dopravní služby a taxi 59 %, tipy na aktivity v okolí 39 %, anebo autobusové a vlakové spoje. V celkovém souhrnu napříč zařízeními Čechy však nejčastěji zajímají destinace dovolené (64 %), následované  hotely a letenkami. Největší zájem o služby v cestovním ruchu mají v létě, v červenci.

Pro stejnou oblast poskytuje údaje i český prodejce letenek se světovým přesahem Kiwi.com. „Skrze naši službu si Češi nejčastěji pořizují letenky do USA (24 %) a naopak podíl letenek do Česka zabookovaných Američany představuje 14 %,“ říká Ondra Bumbálek vedoucí oddělení výkonu a udržení zákazníků v Kiwi.com.

Podle Bumbálka Američané kupují letenky nejvíce hned po Češích, kteří se vrací ze zahraničí. Podíl letenek koupených Čechy je přitom 52 % a to i přesto, že čeští turisté, podle obecnější dat Googlu, vzdálené destinace zahraniční příliš nepreferují. Turisté z Česka vyhledávají zejména města z okolních zemí jako je Vídeň, Budapešť či Berlín. Zájem přitom roste.

Přispívá k tomu, že český trh s cestovním ruchem se rozšiřuje, například obrat největšího prodejce letenek v Česku a na Slovensku Student Agency jen minulý rok vyrostl o 5 %. „K růstu trhu letenek přispěly zejména tlak na snížení cen vedoucí k mimořádně výhodným cenám letenek a také větší kapacitě na dálkových trasách“, vysvětluje Věra Jančinová, ředitelka divize letenek Student Agency. „Průměrná cena letenky klesla z 10 400 Kč na 9 400 Kč,“ dodává.