Především tím firma dala za pravdu těm, kteří ji dlouhodobě kritizují za nedostatek transparentnosti a ochoty komunikovat s médii. „Americký trh už nás nezajímá,“ řekl Sü v jihočínském Šen-čenu, kde má firma Huawei sídlo. Řekl ještě spoustu dalších věcí, novináři si ale z jeho vystoupení vzali právě tuto větu.
Tiskový mluvčí poté tvrdé vyznění zprávy změkčoval, když řekl, že firma má samozřejmě dál zájem o to proniknout se svými technologiemi, především chytrými mobilními sítěmi, do USA. Je si ale vědoma překážek, a proto se chce zatím zaměřovat na ostatní trhy. To dává smysl, region Asie a Pacifik plus Evropa už nyní tvoří 60 procent obratu firmy.
Důležitost amerického telekomunikačního trhu naopak globálně slábne. Před třiceti lety tvořily USA 70 procent trhu, nyní jen 30, napsal například server časopisu Forbes. Huawei, před deseti lety firma s obratem 2,7 miliardy dolarů, vyrostla v giganta s tržbami 35 miliard dolarů. O prvenství na trhu telekomunikačních technologií bojuje se švédským Ericssonem, současně je třetím největším dodavatelem chytrých telefonů.
Huawei staví mobilní sítě v Evropě včetně Česka, expanzi na americký trh ale brání politika. Kongresmani čínskou firmu založenou bývalým armádním důstojníkem podezírají ze špionáže. V říjnu doporučili americkým firmám z bezpečnostních důvodů nepoužívat vybavení dodávané firmou Huawei a jejím čínským rivalem ZTE. Spor se datuje do roku 2011, kdy Washington naznačil, že firmě vstup na trh nedovolí. Huawei se nevzdala, nabídku nestáhla a souhlasila s vyšetřováním.