Letos se prodalo víc nových aut než loni. I díky akčním nabídkám

KIA, ilustrační foto

KIA, ilustrační foto Zdroj: kia.autosalonkudrna.cz

Hlavně firemní zákazníci letos přispěli k růstu prodeje nových osobních aut. Oproti loňským 169 200 vozům letošní prodej vzroste o 1,9 až 2,5 procenta. Prodejci během roku nabízeli řadu slevových akcí, do nichž se výrazně zapojila i Škoda Auto, které podle očekávání také patří největší podíl ze všech prodaných vozů.

„Po silném jaru a zvláště povedeném březnu došlo na počátku léta v červenci ke stagnaci trhu. Ten pak začal nabírat dech opět v podzimních měsících, které byly opět silnější než v minulém roce,“ uvedl člen rady ředitelů Svazu dovozců automobilů a šéf Kia Motors Czech Vít Pěkný.

Vozy prodávané na IČO firemními zákazníky tvořily podle Pěkného v letošním roce 55 procent prodeje. Převážně firemní klientely se ale týkaly i tzv. reexporty, tedy nákup dovážených vozů v Česku a jejich následný vývoz do zahraničí. Ty představovaly až čtyři procenta z celkových registrací.

Jednotlivé značky se snažily během celého roku podpořit prodej různými slevovými akcemi. Nejlevnější modely tak bylo možné pořídit za cenu začínající kolem 150 tisíc korun. K akčním nabídkám se letos významně připojila i Škoda Auto, která například během roku dvakrát nabídla zlevněnou Fabii a Octavii.

Prodej nových aut na českém trhu za 11 měsíců roku stoupl meziročně o 2,7 procenta na 158 263 vozů. Dovoz ojetin vzrostl o tři procenta na 122 896 aut. Nejprodávanější byla Škoda, které prodej stagnoval na 48 715 vozů. Druhý Volkswagen zvýšil odbyt o 15,5 procenta na 13 771 vozů a třetí Ford si pohoršil o půl procenta, když prodal 12 916 aut. Následovaly značky Renault, Hyundai a Kia.