Logio investuje patnáct milionů do analytického startupu

Technologie dodata firma Schneider Electric/APC. Servery už si vědci nakupují sami.

Technologie dodata firma Schneider Electric/APC. Servery už si vědci nakupují sami. Zdroj: Jan Sedlak

Jednička v řízení logistiky dodavatelských řetězců, společnost Logio, spojí za patnáct milionů síly s experty na datovou analýzu ze startupu Stories. Pro srovnání. S obdobnou patnáctimilionovou investicí startoval tým Marka Zuckerberga rozvoj Facebooku.

Logio za uvedenou částku získá 12,5 procenta v nově vzniklém startupu Stories, jehož základ tvoří přední čeští odborníci na analýzu dat Vojtěch Roček, Filip Doušek a Peter Fedoročko. Logio se tak propojí s unikátním nástrojem, který bude zaměřen na analýzu firemních dat (Big data) a jejich interpretaci. Oficiální spolupráce odstartuje od září.

Startup Stories vznikl podle jeho zakladatelů jako reakce na špatnou situaci firem v oblasti zpracovávání vlastních i zákaznických dat. Společnosti totiž neumějí data efektivně využívat ani pro další obchodní kroky, a ani k předcházení problémům, jež signalizují předtím, než reálně nastanou. Většina podniků tak není schopna analyzovat obrovské množství dat, které se k nim dostává. Zcele je nevyuže 95-99 procent z nich. „Big data se pro ně paradoxně stávají problémem, protože si s nimi neumí poradit a v konečném důsledku je spíše zahlcují a zpomalují,” říká Filip Doušek.

Jedním z klíčových benefitů této cloudové služby je to, že na základě toku dat nepřetržitě hledá, kde je největší potenciál ke zlepšení prodejů a kde naopak nečinnost působí finanční škody. Dle zakladatelů tak Stories může vykrýt velkou část agendy analytického oddělení firmy, které se může zaměřit na práci se samotnými výsledky.

“Firma je díky Stories například schopna zjistit, že za sníženou prodejností nápoje není příchuť, ale třeba i nevhodný obal, což je informace, kterou by na základě pouhé intuice firma nikdy nezískala,” doplňuje Doušek. Pro klienty Stories určuje mimo jiné nejvýznamnější trendy na trhu a pozici jejich produktů. Současně zachycuje kroky konkurence a vyhodnocuje potenciál zákazníků. “Pro jednu známou módní značku například detekujeme, jaké barvy a materiály se budou prodávat v příští sezóně. Celosvětové trendy není tak těžké najít, ale my jim pomáháme vyznat se i v rozdílech mezi trhy,“ popisuje činnost Stories Doušek.

Spojením s Logiem vznikne silná skupina zabývající se řízením firem pomocí dat. “V Logiu věříme v celostní řízení firem a v komplexní rozhodování manažerů. Správně řízená firma se tak opírá o data, intuici i získané zkušenosti, které se doplňují,” říká David Svatoš, spolumajitel a finanční ředitel Logia. “Zaujalo nás velké množství příležitostí, které Stories dokáže ve firmách identifikovat a přitom pouze pár z nich označit jako skutečně důležité. A to je přesně to, co dnešní manažeři podle něj potřebují.