Manifesto Market zaujal v zahraničí. Gastronomický koncept se dostal do finále prestižní ceny
Pražský koncept Manifesto Market se zařadil do finálového výběru mezinárodní ceny Internorga Future Award, kterou každoročně uděluje odborná porota gastronomickým projektům s vizí udržitelného rozvoje.
„Dostat se do užšího výběru je pro nás velkou ctí. Udržitelnost je pro nás klíčová, naším přístupem se snažíme motivovat i naše zákazníky,“ komentuje zakladatel konceptu Martin Barry.
Elegantní design vytvořený z ekologicky udržitelných materiálů a napojený na 100procentně obnovitelnou energii ocenily i prestižní zahraniční servery Dezeen a Designboom.
Koncept, který zaplnil nevyužívané prostory poblíž Masarykova nádraží a smíchovského Národního domu, zabodoval v kategorii Companies – Gastronomy & Hotel Sector. Do užšího výběru vybrala Manifesto odborná porota, jíž předsedá německý ekolog a průkopník udržitelného přístupu ve stravovaní Johannes Daniel Dahm.
Ceny se udělují v rámci mezinárodního veletrhu pro hotely, restaurace, pekárny a cukrárny Internorga. Přehlídky, jejímž cílem je propagovat nejnovější gastronomické trendy, technologie a postupy nebo digitální inovace, se každoročně zúčastní na 1300 vystavovatelů a navštíví ho 95 tisíc lidí.
Iniciátorem Manifesta je newyorský architekt Martin Barry. Koncept už zvládl přitáhnout řadu zvučných investorských jmen. V první fázi projektu pomohla skupina Penta, na jejíchž pozemcích na Florenci Manifesto vyrostlo. Loni se koncept zabydlel na druhé straně Vltavy, stánky s občerstvením zaplnily nevyužívané parkoviště v sousedství Národního domu na Smíchově.
Do slibně rozvíjejícího projektu dala peníze také investiční skupina Rockaway, investoři počítají s rozšířením projektu i do některých zahraničních měst.