Reportáž E15: Místo parkoviště kvalitní gastronomie. Na Smíchově otevřeli další Manifesto

Stejně jako na Florenci i zde si na své přijdou milovníci hranolek FÆNCY FRIES.

Stejně jako na Florenci i zde si na své přijdou milovníci hranolek FÆNCY FRIES. Zdroj: Michael Tomeš

Nevyužívaný dvůr, který v minulosti sloužil jako parkoviště, má novou podobu.
Vznikl zde gastronomický koncept, za nímž stojí newyorský architekt Martin Barry.
jsme vytvořili koncept, v jehož středobodu bude pivní kultura a umění českých sládků, a zaměříme se na nejvyšší kvalitu a rozmanitost,“ přibližuje Barry.
Slavnostního otevření se zúčastnil i starosta Prahy 5  Daniel Mazur, který nad projektem převzal záštitu.
Doufá, že se podaří oživit prostor v této atraktivní lokalitě.
15
Fotogalerie

Nevyužívaný dvůr v sousedství Národního domu na Smíchově se proměnil k nepoznání. Afaltová plocha, která fungovala jako příležitostné parkoviště, se stala novým gastronomickým centrem Prahy 5. Vznikl tam už druhý Manifesto Market.  

„Nejsme sice majiteli pozemku, projekt jsme se snažili podpořit především v ideové rovině. Známe ho z Florence a víme, jak dokázal prostor u Masarykova nádraží oživit. Doufáme, že něco podobného nastane i tady,“ říká starosta Prahy 5 Daniel Mazur (Piráti).

Pozemek stejně jako Národní dům na Smíchově vlastní společnost Torino-Praga Invest. 

Smíchovský Pop-up bude mít kratší život než market Na Florenci a po zimě se přestěhuje na jiné místo Prahy 5. Prostory se snaží vytipovat i radnice. Starosta Mazur je ale zatím nespecifikoval.

Manifesto Smíchov spolupracuje se zavedenými specialisty na fine-dining, jako jsou Zátiší Group a Sasazu, nechybí některé oblíbené street food koncepty z Florence – PokeHaus, The Craft nebo Faency Fries. Kuchyni si zde otevřela také mexická restaurace Alebrijes. 

Pilsner Urquell vybavil hlavní bar čtyřmi zbrusu novými měděnými tanky na tankové pivo a vedle plzeňského se tam čepují pivní speciály Vinohradského pivovaru, který je s Manifestem pevně spojený i na Florenci.

„Projekt vnímáme jako velmi atraktivní, z Florence máme samé pozitivní zkušenosti. Tady na Smíchově jsme se spojili s Pilsner Urquell. Jejich sortiment jsme obohatili o naše piva, především ipu,“ přibližuje provozní ředitelka Vinohradského pivovaru Jitka Froydová.

Chcete podnikat v gastronomii? Jak si otevřít hospodu zjistíte v magazínu E15 Premium

Otevření Manifesta na Smíchově je prvním krokem expanze newyorského architekta Martina Barryho. Ten usilovně jedná o dalších prostorech, kam by mohl svůj koncept rozšířit. 

„Snažíme se inovovat a vyvolat hlubší změnu. Chceme přetvořit nevyužitá místa, přinášet unikátní gastronomické zážitky, zlepšovat kvalitu života ve čtvrti, kde se nacházíme. A také předefinovat retail, jehož tradiční podoba je v podstatě tonoucí odvětví. Hodně jsme se zaměřovali na čísla a data a snažili se podle nich zlepšovat za pochodu, mnohé výsledky jsou pro nás samotné překvapivé," komentuje Martin Barry.

Architektonický koncept vytvořilo mladé studio Chybík + Krištof, které prostranství vyplní zelení a vodní hladinou.