Módní Zoot chce oblékat Rumuny, otevřel výdejny v Bukurešti

Jméno Oldřicha Bajera se pojí s portálem centrum.cz, hudebním projektem Kašpárek v rohlíku nebo e-shopem Zoot.cz.

Jméno Oldřicha Bajera se pojí s portálem centrum.cz, hudebním projektem Kašpárek v rohlíku nebo e-shopem Zoot.cz. Zdroj: Repro Strategie (Hynek Glos)

Internetový obchod s módou Zoot spustil naostro expanzi v Rumunsku. Šéfové českého startupu plánují během následujících tří let v zemi investovat až osm millionů eur. Během následujícího roku chce firma v Rumunsku otevřít deset výdejen zboží.

Zoot do Rumunska posunul zejména úspěch jeho konceptu v Česku a také potenciál růstu rumunského trhu. Rumuni podle průzkumů utratí ročně z módu v přepočtu 80 miliard korun, na internet připadá 5,4 miliardy. „Podíl e-commerce na tomto trhu neustále roste, přičemž náš koncept nemá konkurenci,“ říká Ladislav Trpák, jeden z šéfů Zootu. Společnost očekává na rumunském trhu během následujícího roku tržby kolem osmi milionů euro, tedy přes 200 milionů korun.

Manažerem firmy pro Rumunsko je Robert Berza. Před nástupem do ZOOTu působil jako marketingový ředitel eMAGu, největší e-commerce platformy v Rumunsku. Předtím byl šéf internetové divize nových médií v mediální společnosti CME. Rumunský tým firmy čítá prozatím deset lidí a bude se nadále rozšiřovat.

Nedostupné značky

Koncept módního startupu spočívá v tom, že objednané zboží si lidé mohou buď nechat doručit domů nebo před zaplacením vyzkoušet ve výdejnách. Firma k tomu nabaluje benefity jako rychlé doručení (do Rumunska za 48 hodin) nebo možnost vrácení zboží. Na svém webu nabízí i značky, které nejsou v Česku či Rumunsku jinak dostupné.

Firmě se v Česku daří. Už za první polovinu roku 2015 překonala v prodejích celý loňský rok 2014, přičemž očekávané letošní tržby se budou pohybovat okolo půl miliardy korun.