Náš člověk ve Frankfurtu (4): Velká očekávání s novým Porsche 911

„Devětsetjednáctka“ je klíčovým modelem automobilky a sedmá generace představená na autosalonu by se měla stát podle slov šéfa Porsche Matthiase Müllera nejúspěšnější 911 všech dob. Zákazníci si objednávají vozy již od počátku září, v evropských showroomech by se měl objevit prosinci.
Porsche se ve Frankfurtu tvářil hodně sebevědomě a nebylo divu. Letos očekává, že prodá celkově 100 tisícvozů (od ledna do července si sportovní vozy Porsche zakoupilo již 71 tisíc zákazníků). Loni prodal 95 tisíc vozů.
A plány do budoucnosti jsou ještě smělejší: Porsche počítá s tím, že v roce 2018 bude prodávat 200 tisíc vozů.
Chce toho dosáhnout i tím, že vstoupí na území, které zatím ovládá nerušeně Ferrari – k současným modelům 911, Boxster, Cayenne a Panamera přibudou další čtyři. Třeba nové supersportovní kupé v ceně od 250 tisíc do 415 tisíc eur (zhruba šest až deset milionů).
Bez obalu to řekl šéf německé značky Matthias Müller v rozhovoru pro deník Süddeutsche Zeitung. „Vždycky mne iritovalo, že 911 v nejvyšší výbavě stojí 250 tisíc eur, pak je velká mezera a pak nabízíme až 918 za 750 tisíc eur. Mezi tím nemáme nic. V tomto prostoru se za to pohybuje Ferrari, s nikým tu nesoutěží. Tam my potřebujeme být. Je tam stále prostor pro velké sportovní auto podobné modelu 959, který jsem vyráběli v 80. letech minulého století.“