Náš člověk ve Frankfurtu (4): Velká očekávání s novým Porsche 911

Porsche 911

Porsche 911 Zdroj: Jaroslav Matejka, Autorevue.cz

Nové Porsche 911 je větší a nižší a měl by se stát prodejním trhákem. Porsche zamýšlí podle slov svých představitelů, která zazněla ve Frankfurtu, prodat zhruba 40 tiísc kusů svého nového sportovního vozu ročně. Loni si přitom bestseller se jménem 911 zakoupilo 20 tisíc lidí.

„Devětsetjednáctka“ je klíčovým modelem automobilky a sedmá generace představená na autosalonu by se měla stát podle slov šéfa Porsche Matthiase Müllera nejúspěšnější 911 všech dob. Zákazníci si objednávají vozy již od počátku září, v evropských showroomech by se měl objevit prosinci.

Porsche se ve Frankfurtu tvářil hodně sebevědomě a nebylo divu. Letos očekává, že prodá celkově 100 tisícvozů (od ledna do července si sportovní vozy Porsche zakoupilo již 71 tisíc zákazníků). Loni prodal 95 tisíc vozů.

A plány do budoucnosti jsou ještě smělejší: Porsche počítá s tím, že v roce 2018 bude prodávat 200 tisíc vozů.

Chce toho dosáhnout i tím, že vstoupí na území, které zatím ovládá nerušeně Ferrari – k současným modelům 911, Boxster, Cayenne a Panamera přibudou další čtyři. Třeba nové supersportovní kupé v ceně od 250 tisíc do 415 tisíc eur (zhruba šest až deset milionů).

Porsche 911Porsche 911 | Jaroslav Matejka, Autorevue.czNové Porsche 911 je větší a nižší a měl by se stát prodejním trhákem. Porsche zamýšlí podle slov svých představitelů, která zazněla ve Frankfurtu, prodat zhruba 40 000 kusů svého nového sportovního vozu ročně

Bez obalu to řekl šéf německé značky Matthias Müller v rozhovoru pro deník Süddeutsche Zeitung. „Vždycky mne iritovalo, že 911 v nejvyšší výbavě stojí 250 tisíc eur, pak je velká mezera a pak nabízíme až 918 za 750 tisíc eur. Mezi tím nemáme nic. V tomto prostoru se za to pohybuje Ferrari, s nikým tu nesoutěží. Tam my potřebujeme být. Je tam stále prostor pro velké sportovní auto podobné modelu 959, který jsem vyráběli v 80. letech minulého století.“