Nissan obnoví značku Datsun

Datsun

Datsun

Nissan v minulosti pod značkou Datsun prodával většinu svých automobilů v zahraničí. V roce 1981 ji přestal používat, značka ale zůstala obecně známá ve Spojených státech, na Blízkém východě i v mnoha asijských zemích. Teď plánuje Nissan značku Datsun obnovit. Chce pod ní od roku 2014 prodávat levné vozy na rozvíjejících se trzích. Informoval o tom japonský podnikatelský list Nikkei.

Podle listu Nikkei hodlá druhá největší japonská automobilka nabídnout vozy se značkou Datsun nejprve v Indii, Indonésii a Rusku. Cena by se měla pohybovat kolem 500 tisíc jenů (zhruba 115 tisíc korun) a automobilka doufá v brzké dosažení prodeje 300 tisíc vozů Datsun ročně, píše Nikkei.

Nissan minulý měsíc oznámil, že jeho čistý zisk ve třetím finančním čtvrtletí končícím v prosinci stoupl o více než tři procenta na 82,7 miliardy jenů (19 miliard korun) díky silnému prodeji po celém světe. Potvrdil rovněž odhad celoročního zisku, který je lepší, než výhledy hlavních domácích konkurentů Toyota Motor a Honda Motor.

Nissan byl stejně jako Toyota a Honda zasažen negativními důsledky zemětřesení v Japonsku a záplav v Thajsku, zotavuje se z nich ale rychleji než konkurenti. Nissan v celém finančním roce počítá s čistým ziskem 290 miliard jenů. Největší japonská automobilka Toyota odhaduje svůj celoroční zisk na 200 miliard jenů a rival Honda, kterému v Japonsku patří třetí příčka, na 215 miliard jenů.