Nová éra vetešnictví. On-line hráči startují byznys s nepotřebnými věcmi

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Majitelé skupiny HyperMedia se po třinácti letech rozhodli vystoupit z čistě internetového světa. Vrhli se rovněž do logistiky. Jejich nová služba HyperOdvoz.cz nabízí lidem i firmám kompletní zajištění prodeje nepotřebných věcí, a to včetně zabalení, odvozu, inzerce a prodeje. Podobnou službu ProdejToDál.cz již spustil také někdejší vlastník sítě výdejních míst Uloženka, dalším hráčem je Bazarobot.cz.

“Potenciál trhu je obrovský,” uvedl majitel Bazarobotu Lubor Nosek. Jeho společnost zajišťuje stejnou službu i pro známý portál Aukro pod názvem Aukrobot. Podobnou spolupráci připravuje též s dalšími velkými inzertními servery. Provozovatelé nových služeb sázejí na to, že lidé často nechtějí ztrácet prodejem veteše čas. “Zajistíme kompletní prodejní proces od vyzvednutí zboží u zákazníka, zpracování inzerce, tržního ocenění po samotný prodej a následný přesun finančních prostředků zákazníkovi,” sdělil spolumajitel společnosti HyperMedia Petr Beneš.

Firma si kvůli novému byznysu pronajala za pomoci poradenské společnosti 108 Agency sklady v areálu Tescoma u dálnice D1 nedaleko Prahy.

Nová služba se bude muset vypořádat s konkurencí typu projektu Bazarobot. Ten funguje již tři roky. “Již nyní máme dvounásobné tržby oproti celému minulému roku a to nás největší sezóna roku teprve čeká,” dodal šéf firmy Nosek. Start-up ze začátku přilákal i ostřílené internetové podnikatele Martina Kasu a Adama Kurzoka. Ti z něj však nakonec vycouvali. Podle Noska je příliš neuspokojoval výkon firmy.

Do byznysu se pustil rovněž Petr Lundák, bývalý majitel sítě prodejních míst Uloženka. Loni ji prodal skupině Rockaway a vydělaný kapitál vrhl do projektu ProdejToDál.

Bohatí Češi loví start-upy, investice dosahují řádu miliard