Packaging – vaše nová příležitost na trhu

Promyšlené balení vám může pomoct v podnikání.

Promyšlené balení vám může pomoct v podnikání. Zdroj: Point CZ

Budování značky je dnes ústředním bodem komunikace úspěšných firem. Díky dostupnosti technologií si budou brzy mnohé výrobky velmi podobné. Jak je od sebe odlišit, když už úroveň služeb nestačí? Odpovědí je správně pojatý obal.

Ten by měl mít kromě ochranné funkce celou řadu dalších vlastností, které dovolí vyniknout nejen vašemu produktu, ale především vaší značce. Zásadní je nastolit komunikaci se zákazníkem, vyvolat emoční reakci a ideálně vytvořit pozitivní závislost na značce. Výsledkem bude věrnost brandu a opakované nákupní chování.

Top téma je individualizace a ekoobaly

Nové trendy v packagingu nekompromisně požadují individualizaci balení podle cílových skupin. Moderní výroba obalů se nese v duchu top témat: kvality, ekologie a úspornosti. „Díky trendu zmenšujících se domácností a minimalizace produkce odpadu jsou lidé citliví na způsob balení. Mají zájem o vychytané obaly, které nezaberou moc místa a dají se použít opakovaně. Zásadní je také odklon od plastových řešení a návrat k šetrnější papírové verzi,“ přiblížil Petr Hajda, ředitel divize packagingu brněnské tiskárny POINT CZ s.r.o.

Není krabice jako krabice.Není krabice jako krabice. | Point CZ

Získejte novým obalem zákazníky vaší konkurence

Investovat do dobrého obalu může být jedním z řešení, jak svůj produkt odlišit od konkurence. Díky němu můžete najít nové zákaznické segmenty a oslovit další trhy. Důležitou roli hraje nejenom vizuální a konstrukční podoba obalu, ale i materiály, ze kterých je obal vyroben, zvolená povrchová úprava a způsob, jakým obal „hovoří“ se zákazníkem.

Obraťte se na experty

Balení produktů v současné době zažívá svůj boom, a proto není radno ho podceňovat. Ideální je obrátit se na firmu, která má s výrobou obalů dlouhodobé zkušenosti. „Prověřte si její zázemí a reference. Dobrá packagingová firma má vlastní tiskové, zpracovatelské a logistické oddělení. Nezbytné jsou také dostatečné výrobní, skladové a personální kapacity,“ nastínil Hajda. Správný dodavatel dokáže poradit s výběrem materiálů, povrchovou úpravou, konstrukčním řešení, připraví vzorky a pomůže se zavedením do výroby.

Obal vám může zvýšit zisky, rozšířit vaší cílovou skupinu a nemusí vás to stát výjimečné investice. Využijte této příležitosti. Pokud potřebujete poradit, POINT CZ je tu pro vás. Jsme zkušeným partnerem, o kterého se můžete opřít.

Řekněte si o konzultaci: Petr Hajda, ředitel divize packaging, POINT CZ, s.r.o. phajda@pointcz.com