Benedikt XVI., který bývá kvůli svým postojům a sympatiím pro solární energii někdy označovaný jako „zelený papež“, si papamobil na alternativní pohon přál. V Německu, kde je ekologie velikým politickým tématem, považují hybridní automobil „svatého otce“ za součást kampaně k celostátnímu rozšíření „čistých“ elektráren a elektromobilů.
Na nabití lithium-iontových baterií papamobilu bude potřeba hodina. Jejich kapacita umožní ujetí třiceti kilometrů. Se samostatným elektromotorem ovšem konstruktéři vozu vycházejícího z Mercedesu třídy M od začátku z bezpečnostních důvodů nepočítali. V případě jakékoliv nepředpokládané události, třeba při ozbrojeném útoku na papamobil s papežem v kabině, musí být vozidlo schopné z kritického místa rychle ujet. A to mu umožní klasický spalovací motor.
ilustrační foto|
Podle mluvčího Vatikánu Federica Lombardiho bude vůz perleťové barvy, s vyvýšenou prosklenou kabinou a s neprůstřelnými třícentimetrovými skly připravený na Benediktovy cesty začátkem příštího roku. Momentálně ho za přísných bezpečnostních opatření ručně montují technici v továrně Mercedesu v Singelfingenu.
Mercedes v rámci osmdesátileté spolupráce s Vatikánem připravil pro papeže už celou řadu vozidel. Benedikt XVI. dosud používal bílý Mercedes Benz ML 430, s nímž před dvěma roky navštívil i Českou republiku.
Automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku však nebyla výhradním dodavatelem automobilů pro Vatikán. V minulosti přepravovaly nejvyšší představitele římskokatolické církve také vozidla italských značek Alfa Romeo, Lancia či Fiat, ale i Volkswagen, Cadillac nebo Land Rover.