„Je to ekologičtější a ekonomičtější,“ ujišťuje Bruno Bazi, zodpovědný za udržitelný rozvoj v rámci národního svazu hoteliérů, restauratérů, provozovatelů kaváren a kuchařů (Synhorcat). Kromě ekologického argumentu, který je diskutabilní, umožňuje tablet díky fotkám lepší představu o nabízeném pokrmu či vínech.
„Doplnili jsme do nabídky interaktivní mapu Francie, která naznačuje, odkud pocházejí ústřice či vína a informace o jejich prodejcích,“ vysvětluje Cédric Lechat, ředitel marketingu Ústřicového baru, který hodlá vybavit svoje čtyři restaurace v Paříži 250 tablety.
Sommeliér Christophe Boisselier v květnu spustil aplikaci iWinePad, která nahrazuje vinný lístek a nabízí výběr jídlo/víno. „Je to užitečné, protože jen dvě procenta zařízení mají svého sommeliéra. V jiných případech samozřejmě nepřipadá v úvahu nahrazovat profesionály, kteří jsou zde stále proto, aby poradili,“ ujišťuje Boisselier.
Sébastien Blot, který má na starosti provoz La Réserve, jedné z dvou restaurací v Rennes, kde se aplikace testuje, tvrdí, že konzumace vína stoupla z 16 procent na 20 procent. „Klienti si vybírají sami dražší vína, které bychom se jim neodvážili vždy nabídnout,“ vysvětluje nárůst.
Řada restaurací se již ale po vyzkoušení iPadu vrátila k tradičním jídelním lístkům. Když návštěvníky přešlo ohromení novou technickou vymožeností, znovu požádali o starý dobrý jídelní lístek. Jak s pousmáním konstatuje Serena Galvagniová, odpovědná za marketing v jedné z restaurací, „Klienti se raději než na obrazovku obracejí na člověka.“