Poradenský obr KPMG v Česku spustí program pro podporu startupů

Zdroj: StartupYard

KPMG, jedna z největších poradenských a auditorských společností na světě, chystá od ledna příštího roku v České republice spustit vlastní program na podporu zdejších startupů. Firma nebude zakládat speciální podnik například ve stylu projektu Wayra provozovaného Telefónikou, ale na podpůrné aktivity poskytne část své běžné kapacity.

Součástí programu KPMG nebude žádný investiční fond, významná společnost by nicméně měla posloužit jako prostředník pro to, aby se mladé společnosti mohly k penězům a potenciálním zákazníkům či partnerům dostat. KPMG proto bude startupy propojovat se svými tuzemskými i globálními klienty. „Cílem je na jedné straně udělat dobrou investici a na straně druhé pomoci rozvoji startupu,“ sdělil pro E15.cz Petr Škoda, jeden z partnerů české pobočky poradenského obra.

KPMG se chce k mladým podnikatelům dostat mimo jiné přes tuzemské technologické a podnikatelské akcelerátory a kanceláře typu Node 5, TechSquare, StartupYard, Jihomoravské inovační centrum a podobně. „Jednáme o spolupráci s několika subjekty, které sdružují začínající podnikatele,“ uvedl Škoda. Technologická centra tato jednání potvrzují.

Spojení starého a nového světa

Právě do programů těchto akcelerátorů nabídka KPMG dobře zapadá. Jednou z prací akcelerátoru je totiž i poskytování poradenství a služeb v oblasti daní, účetnictví, práva, manažerských školení a podobně, což je přesně parketa, ve které KPMG podniká. Mladí podnikatelé navíc podle slov jejich i slov mentorů a provozovatelů akcelerátorů ve zmiňovaných oblastech minimálně ze začátku často „plavou“.

KPMG podporu v těchto oblastech nabídne zdarma a na aktivity poskytne čas a zkušenosti jejich zaměstnanců. „Jedná se o jednotky procent z naší kapacity,“ popsal Petr Škoda.

Poradenská společnost na českém startupovém programu pracuje od letošního května a první aktivity spustí už po novém roce v lednu. Pro společnost samotnou jsou údajně tyto aktivity strategickou investicí, která jí „může přinést dynamicky rostoucí klienty“.

Pro podobné korporace, jež se často mentalitou, kulturou a tak podobně například s technologickými startupy poměrně hodně rozcházejí, může být začlenění do tohoto mladého světa také možností, jak se stát součástí potenciálně zajímavé vlny byznysu. I v Česku je proto možné sledovat nejenom podpůrné startupové aktivity ze strany velkých technologických firem (třeba Seznam, Microsoft, IBM, SAP či Telefónica), ale právě také velkých zavedených finančních a podobných institucí. Programy pro startupy začínají nabízet například banky.

KPMG je na tom s motivacemi podobně. „Chceme se podílet na tvorbě nových trendů a rozumět jim,“ potvrdil Škoda. Firma přitom s podobnými aktivitami operuje po celém světě a na západních trzích dokonce v rámci KPMG Capital investuje do projektů spojených s big data a analytikou. Na tuto oblast se mimo jiné chce v dalším ročníku zaměřit český StartupYard se Seznamem za zády.