Pragovka v novém hávu. Karbonový supersport se 465 koňmi

Praga R1

Praga R1 Zdroj: Praga

Praga R1
Praga R1
Praga R1
Praga R1
Praga R1
36
Fotogalerie

O patnáct procent větší přítlak, o pět procent nižší odpor, nové bezpečnostní prvky, lepší software pro správu motoru. Třeba i nová možnost závodit v noci. Praga R1, projekt českého vozu určeného pro vytrvalostní závody, je zase o kus dál. Právě teď, v těchto dnech, jeho další posuny jeho autoři představují světu. Podívejte se v galerii i vy.

Více než 110letá historie tradiční české automobilky pokračuje i dnes. Nejde už ovšem o masovou výrobu, ale o jedinečné modely. Turbovrtulový hornoplošník, motokáry, ale také třeba Praga R1.

Unikátní závodní speciál si projděte v galerii.

Na tomto modelu je zajímavá mimo jiné jeho váha. Praga R1 váží pouze 643 kilogramů, a to díky použití uhlíkových vláken v karoserii. Motor obsahuje šestnáctiventilový čtyřválec, dvoulitr od Renaultu.

Loni se předešlá generace úspěšně účastnila závodní série Britcar Endurance. Do budoucna její konstruktéři doufají, že „er jednička“ zaujme i v dalších závodních seriálech. 

Videopředstavení R1 verze 2021:

Základní cena modelu začíná pod hranicí pěti milionů korun. Po světě dnes jezdí na tři desítky předešlých verzí vozu. Šéfem závodní divize značky se nedávno stal známý rallyeový jezdec Josef Král. Za projektem R1 od jeho zrodu v roce 2013 stojí jeden ze spoluvlastníků značky Praga Petr Ptáček.