Připravíme placený Facebook bez reklam, řekl Zuckerberg při slyšení v Kongresu

Mark Zuckerberg při výslechu v Kongresu

Mark Zuckerberg při výslechu v Kongresu Zdroj: Reuters

Mark Zuckerberg při výslechu v Kongresu
Mark Zuckerberg při výslechu v Kongresu
Mark Zuckerberg při výslechu v Kongresu
Mark Zuckerberg při výslechu v Kongresu
5
Fotogalerie

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg se na dnešní společné schůzi právního a obchodního výboru Senátu Spojených států omluvil za to, že společnost nedokázala zajistit bezpečnost osobních dat uživatelů. „Byla to má chyba, omlouvám se. Já jsem spustil Facebook, já ho provozuji a já jsem odpovědný za to, co se zde děje,“ řekl senátorům.

 

 

Zuckerberg v úvodním projevu, který byl v předstihu zveřejněn již v pondělí, zdůraznil, že Facebook podniká řadu kroků, aby se podobný případ, jakým je skandál britské firmy Cambridge Analytica, již neopakoval. Firma Cambridge Analytica neoprávněně získala přístup až k 87 milionům dat uživatelů, údaje pak využila k podpoře volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa.

Facebook se o tom, že Cambridge Analytica neoprávněně získala data uživatelů, dozvěděl v roce 2015. Případ ale americké Federální komisi pro obchod Facebook neohlásil, řekl Zuckerberg. Na dotaz, proč tehdy žádné kroky proti analytické společnosti provozovatel sociální sítě nepodnikl, Zuckerberg řekl, že britská firma tehdy neměla na Facebooku žádný profil a nevyužívala ani reklamu. „Nebyla možnost, jak ji zablokovat,“ řekl.

Senátoři od Zuckerberga chtějí vysvětlit, jak sociální síť dbá o bezpečnost dat svých uživatelů. Senátor Bill Nelson, který je v obchodním výboru vedoucím představitelem demokratů, se Zuckerberga zeptal, zda bude muset platit za to, aby nebyl příjemcem cílené reklamy.

„Budu muset platit, abyste mi nic s využitím mých dat neposílali?“ zeptal se Nelson. „Ano, senátore,“ odpověděl šéf Facebooku. Uvedl také, že společnost bude muset připravit obchodní model facebooku bez reklam. Dodal nicméně, že vždy bude verze, která bude zdarma. Na mysli tím měl současný model facebooku, který na cílených reklamách vydělává.