První ve střední Evropě: Sony v Česku spustila vlastní e-shop

V internetových prodejích sází firma hlavně na notebooky Vaio. Sony v e-shopu zákazníkům nabízí možnost navolit si vlastní parametry počítače, a to od designu přes programové vybavení až po hardware. „Do budoucna počítáme s tím, že zákazník si bude moct zvolit gravírování na tablet či notebook, například jméno, osobní vzkaz či věnování,“ dodal šéf tuzemské Sony.
Produkty Sony prodávají v Česku, stejně jako zboží od konkurence, běžní prodejci elektroniky. Vlajkovou lodí společnosti je však devět Sony Center, která pro koncern provozují externí partneři. Počet těchto obchodů firma zatím nemá měnit.
Sony výsledky v Česku nezveřejňuje. Ishikawa jen v rozhovoru pro deník E15 prozradil, že je tu firma zisková. Napovědět mohou výsledky společností Elvia-Pro, Video klinik a ellex gk, jež Sony Centra provozují, ačkoli první dvě jmenované prodávají i jiné konkurenční značky.
Dohromady tyto firmy podle posledních dostupných výsledků za předloňský rok utržily 647 milionů korun – z nichž ovšem většina připadla na firmu Elvia-Pro, která provozuje šest z devíti Sony Center.
O tvrdém prostředí mezi prodejci elektroniky vypovídá, že jediná Elvia-Pro byla v tomto období v zisku. Avšak s hubenou provozní marží 1,3 procenta, která patří v oboru mezi obvyklé.