Když se řekne Mortal Kombat, řadě hráčů se vybaví solidní bojová hra. Když se pak řekne dodatečný stažitelný obsah neboli DLC pro Mortal Kombat, představivost hráčů se zpravidla zasekne u tradičních přídavků různých bojovníků či jejich skinů.
Pro rok 2020 se jim proto kreativní režisér celé franšízy Ed Boon rozhodl dokázat, že i pro Mortal Kombat lze napsat příběhovou nadstavbu. Historicky první taková s přízviskem Aftermath navazuje na loňskou pátou nejprodávanější hru na světě a zároveň nejúspěšnější hru z celé franšízy – Mortal Kombat 11.
Spletitý příběh z MK 11, kdy hrdinové v čele s Raidenem, a hlavně pak Liu Kangem bojovali proti Kronice, která měnila časové linie, se v Aftermath Boonovi podařilo zašmodrchat ještě více. Řada bystrých pozorovatelů celkem oprávněně začala spekulovat – vzhledem k jasné otevřenosti jednoho z více konců Aftermath –, že někdy v budoucnu přijde ještě další DLC, dost možná z temné Říše chaosu.
K příběhům zahrnujícím cestování časem, přepisování časových linií, pohlcování duší a všudypřítomnou zradu však zmíněná zašmodrchanost tak nějak v tomto případě patří. Co však k veskrze průměrným DLC nepatří, ale stalo se poměrně zabydleným nešvarem videoherního průmyslu, je přepálená cena. Právě na tu si hráči u Aftermath nejčastěji stěžují a na metakritických serverech mu za to strhávají cenné recenzní body. Zhruba čtyři hodiny zábavy za 40 eur je podle nich málo, s čímž se dá v tomto ohledu souhlasit.
Vedle prodloužení příběhu z jedenáctky, o kterém sám Boon prohlásil, že jde o „vyvrcholení Mortal Kombat ságy od dob jejích počátků“, přinesl Aftermath v klasickém DLC gardu ještě rozšíření rastru bojovníků. Hráči mohou vyzkoušet nové, všeho schopné postavy, jako jsou Fujin, RoboCop a Sheeva. Jejich brutalita je zábavná a solidně krvavá, technicky pohybově pěkně zpracovaná. Aftermath je solidním rozšířením, ze kterého však čiší pokus vývojářského studia NetherRealm podojit úspěch loňského trháku MK 11 do poslední kapky.
Mortal Kombat 11: Aftermath |
Vývojář: NetherRealm Studios Vydavatel: Warner Bros. Interactive Entertainment Hodnocení: 70 % (po šesti hodinách hraní na PC) |