RECENZE: Mortal Kombat aneb Příliš drahé rozšíření slavné hry

Mortal Kombat 11 pro PlayStation 4.
Mortal Kombat 11 pro PlayStation 4.
Mortal Kombat 11 pro PlayStation 4.
Mortal Kombat 11 pro PlayStation 4.
Mortal Kombat 11 pro PlayStation 4.
13

Když se řekne Mortal Kombat, řadě hráčů se vybaví solidní bojová hra. Když se pak řekne dodatečný stažitelný obsah neboli DLC pro Mortal Kombat, představivost hráčů se zpravidla zasekne u tradičních přídavků různých bojovníků či jejich skinů.

Pro rok 2020 se jim proto kreativní režisér celé franšízy Ed Boon rozhodl dokázat, že i pro Mortal Kombat lze napsat příběhovou nadstavbu. Historicky první taková s přízviskem Aftermath navazuje na loňskou pátou nejprodávanější hru na světě a zároveň nejúspěšnější hru z celé franšízy – Mortal Kombat 11.

Spletitý příběh z MK 11, kdy hrdinové v čele s Raidenem, a hlavně pak Liu Kangem bojovali proti Kronice, která měnila časové linie, se v Aftermath Boonovi podařilo zašmodrchat ještě více. Řada bystrých pozorovatelů celkem oprávněně začala spekulovat – vzhledem k jasné otevřenosti jednoho z více konců Aftermath –, že někdy v budoucnu přijde ještě další DLC, dost možná z temné Říše chaosu.

K příběhům zahrnujícím cestování časem, přepisování časových linií, pohlcování duší a všudypřítomnou zradu však zmíněná zašmodrchanost tak nějak v tomto případě patří. Co však k veskrze průměrným DLC nepatří, ale stalo se poměrně zabydleným nešvarem videoherního průmyslu, je přepálená cena. Právě na tu si hráči u Aftermath nejčastěji stěžují a na metakritických serverech mu za to strhávají cenné recenzní body. Zhruba čtyři hodiny zábavy za 40 eur je podle nich málo, s čímž se dá v tomto ohledu souhlasit.

Vedle prodloužení příběhu z jedenáctky, o kterém sám Boon prohlásil, že jde o „vyvrcholení Mortal Kombat ságy od dob jejích počátků“, přinesl Aftermath v klasickém DLC gardu ještě rozšíření rastru bojovníků. Hráči mohou vyzkoušet nové, všeho schopné postavy, jako jsou Fujin, RoboCop a Sheeva. Jejich brutalita je zábavná a solidně krvavá, technicky pohybově pěkně zpracovaná. Aftermath je solidním rozšířením, ze kterého však čiší pokus vývojářského studia NetherRealm podojit úspěch loňského trháku MK 11 do poslední kapky.

Mortal Kombat 11: Aftermath

Vývojář: NetherRealm Studios

Vydavatel: Warner Bros. Interactive Entertainment