Servis výtahů je o lidech | E15.cz

Servis výtahů je o lidech

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Co je samozřejmou podmínkou servisu výtahů? Především dostupnost 24 hodin denně kdykoli a kdekoli. A pak také ochota a profesionální přístup.

Co je samozřejmou podmínkou servisu výtahů? Především dostupnost 24 hodin denně kdykoli a kdekoli. A pak také ochota a profesionální přístup.

K tomu patří povinnost firmy označovat výtahy, které servisuje, vlastní značkou s uvedením kontaktní nonstop linky. Solidní firmy by měly mít tuto linku bezplatnou.

#####Bez složitých kódů

„Dovedeme servisovat jakýkoli výtah, ale zároveň jako výrobci nabízíme nekódovaný produkt,“ zdůrazňuje Jiří Kočí, ředitel servisu společnosti VVS-české výtahy. „Nemáme zapotřebí vydírat zákazníka tím, že svou technologii zakódujeme a nutíme ho doživotně využívat náš servis.“

Společnost, v níž pracuje, si nedělá ambice být konkurencí „velké čtyřky“ výtahářských firem. „Doba se změnila,“ tvrdí. „Dnes spousta zákazníků hledá tuzemský výrobek i servis za přiměřené ceny.“

Má pravdu. Problém totiž spočívá v tom, že zejména u velkých objektů (administrativní budovy, hotely, ale i větší bytové domy) je v současnosti servis předražený, což je v době, kdy šetříme na všech frontách, poněkud luxus…

Proto někteří zákazníci (a nejen ti malí) opravdu dávají přednost zdrojům, které jsou k dispozici takříkajíc doma a spolehlivě fungují.

Pojetí menších firem musí být ovšem jiné již od počátku, aby mohly úspěšně rozvíjet své podnikání navzdory „velké čtyřce“. Jejich fungování musí být založeno na přímějším, snazším a lidštějším přístupu.

#####Tajemství úspěchu

[file:13098:small:right]

„Jsme rodinná firma s profesionálními aspekty, žádní brašnáři,“ vysvětluje ředitel servisu VVS-české výtahy. „Firmu založil Miroslav Vokurka starší před 21 lety. Tehdy začínala v garáži, ale dnes má celorepublikovou působnost, skoro stovku zaměstnanců a přes 400 spolupracovníků. Řada z nich přišla právě z velkých firem, ostatně stejně jako já,“ dodává.

Co sem lidi táhne? Odlišný přístup - budiž. Ochota, přímý kontakt se zákazníky, rychlá a spolehlivá práce… Může být, ale pořád je to málo. V čem spočívá tajemství úspěchu? Musíte mít v ruce nějaký tajný trumf?

„O jednom bych věděl,“ usmívá se Jiří Kočí. „Nejsme závislí na vnějších faktorech. Máme totiž dceřinou společnost VVS-elektro, která nám dodává všechny potřebné komponenty jako originál vlastní výroby. Myslím, že i díky tomu patří mezi naše zákazníky v Praze například obchodní dům Kotva nebo Obchodní centrum Letňany. A děláme i servis pražského metra.“

#####Doplňky, jež se hodí

Pro bytové domy ovšem nebude ani servis pražského metra tou rozhodující referencí. Lidi dnes zajímá, kde mohou ušetřit. A leckdo, když bydlí v přízemí, se logicky bouří a nechce platit poplatky za domovní výtah.

„I takové případy mají jednoduché řešení,“ popisuje Jiří Kočí. „Stačí zavést čipové čtečky, které dostanou jen ti, kteří bydlí ve vyšších podlažích. Kdo bydlí v přízemí, čtečku nemá a za výtah nic neplatí. Provozní náklady se pak rozpočítají jen mezi skutečné uživatele výtahu - a navíc je tím účinně omezen také přístup cizích osob.“

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video