Snapchat chystá vlastní hardware ve formě chytrých brýlí
Podle všeho totiž Snapchat už minimálně dva roky pracuje na vlastním hardwaru v podobě chytrých brýlí, které by měly být určené pro využití v rámci rozšířené reality.
Kromě zmíněného startupu pro rozšířenou realitu – Seene, který Snapchat pohltil teprve nedávno, vše nejvíce potvrzuje koupený startup Vergence Labs. Tento startup se už v roce 2014 zabýval vývojem chytrých brýlí se zaměřením na nositelnosti. Snapchat rovněž najal mnoho specialistů z oblasti rozšířené reality a nositelností v rámci takzvané „Snap Lab“.
Snapchat se také objevil jako člen skupiny Bluetooth. Podle neoficiálních informací by tak brýle měly být spojené pomocí Bluetooth s aplikací běžící v mobilním telefonu. Protože se Snapchat zaměřuje na mladé lidi, nelze se divit ani nabírání profesionálních designérů brýlí – design by hrál důležitou roli.
Zatím pochopitelně není jasné, kdy Snapchat vlastní hardware a zda vůbec uvede. O rozšířenou realitu se ale zajímá mnoho velkých společností – ať už jde o Apple, Microsoft, Google nebo i menší startupy, Snapchat má hlavní výhodu, která stála za úspěchem samotné sociální sítě – dokáže relativně dobře rozumět mladým uživatelům a trendům.
Všechny ostatní společnosti jsou sice technologickými experty, ve většině případů jim ale chybí schopnost pochopit, získat a zaujmout mladé uživatele. Sociální sítě zkoušeli všichni – Apple, Google i Microsoft a pokud pomineme Youtube, žádná se nestala trhákem. Snapchat už překonal 150 milionů denně aktivních uživatelů, což je více než například mnohem starší sociální síť Twitter.