Snapchat chystá vlastní hardware ve formě chytrých brýlí

Snapchat,

Snapchat, Zdroj: Repro theverge.com

Snapchat je populární sociální síť, hlavně u mladšího publika, která se velmi rychle snaží inovovat a zkoušet zcela nové věci. Před několika měsíci vyšlo najevo, že Snapchat koupil startup zaměřený na rozšířenou realitu. Dle mnoha náznaků chce ale Snapchat zaútočí mimo oblast software, respektive mobilní aplikace.

Podle všeho totiž Snapchat už minimálně dva roky pracuje na vlastním hardwaru v podobě chytrých brýlí, které by měly být určené pro využití v rámci rozšířené reality.

Kromě zmíněného startupu pro rozšířenou realitu – Seene, který Snapchat pohltil teprve nedávno, vše nejvíce potvrzuje koupený startup Vergence Labs. Tento startup se už v roce 2014 zabýval vývojem chytrých brýlí se zaměřením na nositelnosti. Snapchat rovněž najal mnoho specialistů z oblasti rozšířené reality a nositelností v rámci takzvané „Snap Lab“.

Snapchat se také objevil jako člen skupiny Bluetooth. Podle neoficiálních informací by tak brýle měly být spojené pomocí Bluetooth s aplikací běžící v mobilním telefonu. Protože se Snapchat zaměřuje na mladé lidi, nelze se divit ani nabírání profesionálních designérů brýlí – design by hrál důležitou roli.

Zatím pochopitelně není jasné, kdy Snapchat vlastní hardware a zda vůbec uvede. O rozšířenou realitu se ale zajímá mnoho velkých společností – ať už jde o Apple, Microsoft, Google nebo i menší startupy, Snapchat má hlavní výhodu, která stála za úspěchem samotné sociální sítě – dokáže relativně dobře rozumět mladým uživatelům a trendům.

Všechny ostatní společnosti jsou sice technologickými experty, ve většině případů jim ale chybí schopnost pochopit, získat a zaujmout mladé uživatele. Sociální sítě zkoušeli všichni – Apple, Google i Microsoft a pokud pomineme Youtube, žádná se nestala trhákem. Snapchat už překonal 150 milionů denně aktivních uživatelů, což je více než například mnohem starší sociální síť Twitter.