Spoluzakladatel Centrum.cz Tomek koupil podíl ve vyhledávači Skypicker
Tomkova investice je určena především pro akceleraci technického vývoje hlavního produktu firmy, pro integraci několika set dalších aerolinek a zdrojů letenkářských dat a dále na obchodní rozvoj s celosvětovým záběrem.
Podle ředitele Skypickeru Olivera Dlouhého má Tomek výborný přehled v technologických byznysech a podnikatelské myšlení. „Věříme, že pro Skypicker bude mít velký přínos zejména v oblasti budování strategie firmy,“ uvedl Dlouhý.
Návštěvnost na 500 tisíc osob měsíčně
Skypicker v lednu ohlásil akvizici webu WhichAirline.com, který v Česku funguje pod značkou Aletenky.cz. Na trhu je osm let. „Zatímco loňský obrat Skypickeru přesáhl deset milionů korun, díky akvizici WhichAirline očekáváme prudký nárůst návštěvnosti našich webů, který přesáhne 500 tisíc osob měsíčně. To by mělo vést k očekávanému letošnímu obratu ve výši 50 milionů korun,“ řekl v lednu Dlouhý. Letos chce také zahájit prodej letenek po celém světě.
Skypicker vznikl teprve v roce 2012, loni získal čtvrté místo v anketě Křišťálová lupa v kategorii Globální projekty českých tvůrců.
Projekt WhichAirline pocházel také z dílny brněnských studentů, nyní manželů Nevosádových, kteří provozují firmu Two bits. Z prodeje letenek získávali od dopravců provizi mezi jedním až pěti procenty, v době krize se však částka snižovala. Některé aerolinie, jako například Ryanair, jim údajně dokonce provizi odmítaly vyplácet.