Světové firmy bojkotují Google, přestávají u něj inzerovat

google

google Zdroj: ctk/AP

Google
Google Stret View
google
Sídlo firmy Google
5
Fotogalerie

Společnost Google v současnosti zažívá těžké období. V průběhu posledního týdne totiž s inzertní službou Google Ad přestalo spolupracovat mnoho světové společnosti. Důvodem byl fakt, že se inzerce objevovala také u extremistických videí, jež se nacházela na videoportálu YouTube, jež patří pod stejný mateřský koncern Alphabet. 

Na aféru upozornil v průběhu minulého týdne britský deník The Times. Konkrétně měl Google vydělávat pomocí inzerce u příspěvků podporujících terorismus a antisemitismus. Na odhalení okamžitě reagovala britská vláda, která reklamu z portálu stáhla, podobný postup zvolil také deník Guardian nebo reklamní agentura Havas. Ta dokonce nechala z Googlu odstranit jakákoliv svých zákazníků.

Během tohoto týdne se však k bojkotu reklamních sdělení na Googlu připojily také firmy na druhé straně Atlantského oceánu. Učinila tak například farmaceutická společnost Johnson & Johnson nebo mobilní operátoři Verizon nebo AT&T, kteří pozastavili jakoukoliv inzerci, již neovlivňuje vyhledávací výsledky na Googlu.

„Jsme hluboce znepokojení, že se naše reklama objevila po boku příspěvků propagujících terorismus a nenávist,“ uvedla v prohlášení telekomunikační společnost AT&T. Operátor také zdůraznil, že svou reklamu na Google neumístí do doby, než se celá situace nevyjasní a inzerenti nebudou mít větší možnost si určovat, u jakých příspěvků se reklama zobrazí. S podobnými prohlášeními přišly také další společnosti, které se k bojkotu průběžně připojily, například Volkswagen, BBC nebo Toyota.

„Google dal prostor milionům tvůrců, během jedné minuty se na YouTube nahraje 400 hodin videa za minutu. Nedávno jsme tak zaznamenali několik případů, kdy se reklamy firem zobrazily vedle obsahu, který není v souladu s danou značkou,“ uvedl ve svém prohlášení Philip Schindler, globální obchodní ředitel Googlu. Na svém blogu se za celou situaci omluvil a přislíbil změny v inzertní politice.

Podle předběžných odhadů by mohl Google kvůli odlivu inzerentů přijít až o stovky milionů dolarů. Na situaci zareagovaly také akcie mateřské společnosti Alphabet. Za poslední týden se propadla jejich hodnota o více než dvě procenta, což znamená pokles tržní hodnoty společnosti o více než 11 miliard dolarů.

Reklama tvoří 90 procent veškerých příjmů společnosti Google, v loňském roce šlo o částku 80 miliard dolarů.