Tak trochu jiná trattorie aneb Ital vnutil McDonaldu těstoviny

McDonald´s, ilustrační foto

McDonald´s, ilustrační foto Zdroj: Vojtech Vlk

Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald's se chce přizpůsobit svým italským klientům. Společnost proto uzavřela smlouvu se známým výrobcem těstovin Barilla a nově bude nabízet kromě obvyklých hamburgerů i těstovinový salát.

Již ode dneška by se tedy měl podávat na všech provozovnách McDonald's v Itálii salát, který kromě těstovin tvoří „pečlivě vyvážené chutě tuňáka, rajčat, paprik, kapar a oliv, vše dochucené špetkou soli a oregana“. Jeho cena je 4,90 eur (128 korun). Informaci přinesl britský deník The Guardian.

Americká společnost se již dříve snažila využívat některé z místních potravin, například parmazán či mozzarellu. Její partnerství s Barillou je podle britského deníku známkou, že se rozhodla odchýlit od svého obvyklého menu a „poitalštit se“. Italská firma z Parmy, která vznikla již přes 136 lety, zase spojenectvím ukazuje, že se snaží proniknout i na nové trhy. Podle Claudia Colzaniho, ředitele společnosti Barilla group, těstovinový salát přiblíží jídlo v McDonald's „ještě blíže ke středomořskému způsobu stravování“. Partnerství uvítala i druhá strana.

Italská média ale takové nadšení nesdílí. Jak napsal deník Corriere della Sera, jde o „velmi zvláštní spojenectví“. „Střetávají se zde dva světy: kvalita a rychlost, tradice a modernost“, dodal list.