V pražských Holešovicích se rodí závodní emoce v obrazech za stovky tisíc

Pavel Turek, Jan Rambousek

Pavel Turek, Jan Rambousek Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Designové studio Automobilist
Designové studio Automobilist
Designové studio Automobilist
Pavel Turek, CEO Automobilist
Designové studio Automobilist
15
Fotogalerie

Koně pod kapotou, ale na papíře. Energie z výjimečných momentů automobilismu zachycená v jeden statický okamžik, přípravné focení, pak práce grafiků v 3D modelování. Výsledek pak vypadá jako ta nejpreciznější fotka s tím nejvyšším možným rozlišením. Mezi klienty se počítají královské paláce nebo šéfové stájí a hvězdy formule 1. Z původně malého projektu designéra Jana Rambouska se stal ambiciózní podnik, který získal za investora miliardáře Karla Komárka a šéfa Pavla Turka.

Pavel Turek se mnoho let pohyboval v blízkosti stájí formule 1, Moto GP, působil mimo jiné jako komerční ředitel ambiciózní série závodů akrobatických letadel Red Bull Air Race. 

Už v roce 2016 jej studio Automobilist zaujalo, stal se jeho podporovatelem a investorem. V roce 2018 po opuštění série Red Bull Air Race se do projektu Automobilist vrhnul naplno. 

„Dal jsem tomu asi primární přidanou hodnotu v kontaktech, které mám, a ve dveřích, které umím otevřít. To nám mohlo pomoci k některým novým kontraktům, hlavně u světových automobilových značek, předních závodních sérií a týmů, které se jich účastní,” líčí Turek, když představuje nově seskupenou dílnu, galerii a kanceláře Automobilist v pražských Holešovicích. Sem – do většího – se firma před nedávnem přestěhovala z Vinohrad. 

Vysoká úroveň, kvalita, promyšlenost, invence, která v tom je – vyjmenovává Turek atributy, které jsou na první pohled v dílech Automobilist vidět. „Navíc to má jasný prodejní a reklamní potenciál,” poznamenává. 

Dnes je největší část produkce Automobilistu orientovaná na automobilky, závodní série jako F1, WRC či Moto GP. „Všechna naše partnerství stojí na licenčních smlouvách,” podotýká. Přičemž domluvit si licenční smlouvu se značkami jako McLaren, Ferrari – a vůbec to, že si tyto firmy k sobě kohokoliv pustí – je bez debat jistou známkou kreditu a prestiže. 

„Začátkem června se připomínalo výročí úmrtí Bruce McLarena, k této události jsme byli zaangažováni. Nově máme dohodu s Porsche na šest plakátů jejich závodních aut. V tomto roce slaví Formule 1, celá série, 70 let existence, k tomu chystáme zajímavé obrazy všech dekád. A takto máme rozplánovány práce v podstatě na dalších 12 měsíců dopředu. Až se rozjede sezona F1, tak máme pro jednotlivé závody nachystány eventové postery ke každé velké ceně v kooperaci s místním pořadatelem,” vypočítává Turek.

 „V rámci naší dlouhodobé vize chceme budovat komunitu, připravovat různé eventy, zážitkové věci, aukce a podobně,” upozorňuje. 

Gró umělecké práce Automobilist jsou velkoformátové sběratelské obrazy, ty vznikají v úzce limitovaných edicích a jsou uměleckým dílem svého druhu. Tomu odpovídá i exkluzivní cena. Za ty největší několikametrové obrazy v řádu stovek tisíc korun. Menší plakáty pak vyjdou levněji. 

Prvně zmíněných, takzvaných Fine Art kusů, vydali v Automobilist za dobu své existence 46 kusů, plakátů zatím kolem 200. „Aktuálně prodáváme stovky kusů produktů týdně, loni jsme prodali celkem 28 tisíc produktů,” uzavírá Turek.