Z velké čtyřky to jsou jen Ekospol a Skanska. Lídr rezidenčního trhu Central Group ani Finep se veletrhu neúčastní. Vidět nejsou až na pár výjimek ani realitní kanceláře. Část stánků výstavní haly tak obsadili prodejci hrnců, struhadel, mixérů, DVD i ponožek.
Veletrhy už přestávají patřit k nejdůležitějším formám podpory prodeje. Nahradil je internet. „Všimli jsme si klesající kvality mixu vystavovatelů a vyhodnotili, že peníze se dají investovat efektivněji,“ vysvětluje neúčast mluvčí Finepu Pavla Temrová. Podobně jako ostatní stavitelé a prodejci bytů sází hlavně na internetové kampaně.
Problémy se splácením hypoték narůstají:
„Klienti využívají internet stále víc. Chtějí například vidět vizualizace konkrétních bytů ve 3D modelu,“ popisuje Temrová. Po prostudování nabídky pak zájemci zamíří pro další informace přímo do prodejních center či realitních kanceláří. Výhodou veletrhu bývala v minulých ročnících alespoň koncentrace velkého množství nabídky na jednom místě.
Developeři zkoušejí oslovovat cílové skupiny také přes sociální sítě či prostřednictvím SMS a MMS do mobilních telefonů. O významu internetu svědčí i rostoucí inzerce na realitních portálech. Například server Sreality, provozovaný společností Seznam.cz, hlásil za loňský rok nárůst inzerce o 19 procent. Průměrný měsíční počet unikátních návštěvníků serveru stoupl o 11 procent na 590 tisíc.