Velký český e-shop Notino ukončil byznys v USA

Český e-shop Notino odešel z amerického trhu. Tvrdí, že dočasně.

Český e-shop Notino odešel z amerického trhu. Tvrdí, že dočasně. Zdroj: notino

Majitel e-shopu Notino Michal Zámec.
2
Fotogalerie

Významný český internetový obchod s parfémy a kosmetikou Notino po čtyřech letech opustil trh ve Spojených státech. Krok, o němž firma tvrdí, že je jen dočasný, komentují i američtí youtubeři a spekulují, co je za ním.

Jeden z největších českých e-shopů Notino vyklidil americký trh. E-shop prodávající parfémy uvádí, že je to jen taktický ústup před zahájením celosvětového prodeje. Do USA společnost brněnského podnikatele Michala Zámce vstoupila v roce 2014.

„Službu v USA jsme plánovaně dočasně zastavili, abychom vyhodnotili výsledky prodeje a také abychom mohli optimalizovat globální logistický řetězec. Nyní se připravujeme na zahájení celosvětové nabídky našich služeb včetně USA,“ řekl na dotaz E15 Premium finanční ředitel Notina Zbyněk Kocián.

V Americe měla firma podle manažera navzdory několikaletému působení jen omezenou nabídku. „Dosud jsme v rámci zkušebního provozu nabízeli jen deset tisíc položek, zatímco v Evropě jich nabízíme přibližně sedmkrát tolik,“ dodal Kocián. Po návratu má být nabídka kompletní. Kdy se tak však stane, firma neupřesnila.  

Na webu Notino.com, který firma využívala pro americký trh, je v současnosti jen informace, že se chystá globální e-shop. Není však jasné, kdy prodejce světový obchod spustí.

Uzavření e-shopu vzbudilo na americkém internetu rozruch. Zákazníci si totiž obchod kvůli nízkým cenám oblíbili. Odchod Notina komentoval dokonce jeden z youtuberů.

„Jestliže potřebujete jen vyměnit webovou platformu, nedává smysl zavřít stránky pro celé Spojené státy, zatímco weby pro všechny ostatní země fungují dál. Zřejmě se tedy děje něco v zákulisí,“ uvedl bloger, který vystupuje jako The Binge. 

Spekuluje o tom, že odchod z amerického trhu může souviset s právním sporem Notina se značkou Chanel a hrozícím sporem s dalším výrobcem vůní Tiziana Terenzi.  

Notino se velikostí tržeb a mezinárodní expanzí zařadilo do první ligy českých e-shopů. V prodeji parfémů a kosmetiky on-line je dokonce mezi největšími hráči v Evropě.

Tržby společnosti, která se do roku 2016 jmenovala Parfums.cz, loni převýšily sedm miliard korun. Meziročně to byl nárůst o čtvrtinu. Letos plánuje růst podobným tempem. Aktuálně společnost působí na 21 evropských trzích. Nedávno Notino získalo dvaceti procentní podíl ve skupině Zásilkovna. Ta e-shopům pomáhá s logistikou a exportem.