Většina majitelů hybridů v USA si nekoupí další

A je to vidět i na statistikách. Pokud se z nich Toyota Prius vyjme, tak se k hybridům vrací při nákupu nového vozu pouze 22 procent motoristů. Majitelé hybridů při koupi nového vozu upřednostňují konvenční automobily.
Studie ukázala, jak v průběhu uplynulých let klesala loajalita k hybridům. V roce 2008 si je znovu pořídilo 35.2 % motoristů, v roce 2009 číslo vzrostlo na 39.6 %, o rok později kleslo na 38.9 % a pád pokračoval i loni – na 35 %.
Podle Brada Smithe, ředitele společnosti Polk, tady jsou ale i dobré zprávy pro výrobce, kteří investovali v minulých letech masivně do hybridních technologií. Hybridy totiž přitahují k automobilkám, které je nabízejí, nové zákazníky.
„Hybridy představují konkurenční výhodu. Působí jako účinné lákadlo, i když si je lidé nakonec nepořídí,“ řekl Smith.
To platí hlavně pro Toyotu. Podle studie Polk v loňském roce 60 % vlastníků modelu Prius při koupi nového vozu volilo značku Toyota. Variantu další Prius nebo hybrid jiné značky zvolilo 41 %.
U značky Honda to bylo podobné. Ti, kdo vlastnili hybrid této značky, jí zůstali téměř z poloviny (52 %) věrní. Ovšem jen jeden z pěti bývalých vlastníků hybridu Honda si koupil další, a to i od jiné značky.
Úsporná tradiční auta konkurují hybridům
Smith to vysvětluje tím, že výrobci tradičních vozů jsou schopni dnes nabízet mnohem úspornější vozy, než v minulosti. Tím eliminují hlavní výhodu nesrovnatelně dražších hybridů.
Loni tvořily prodeje hybridů v USA jen 2.4 % všech prodejů aut. Nejvíce se hybridů prodávalo v roce 2008 – tehdy tvořily 2.9 % všech prodejů.