Víc než sociální síť. Facebook testuje rozvoz jídla nebo prodej lístků

Facebook, Menlo Park

Facebook, Menlo Park

Burzovní událost desetiletí, ne-li století – tak se mluví o dnešním vstupu Facebooku na burzu.
Kanceláře Facebooku v Tokiu
Kanceláře Facebooku v Tokiu
Kanceláře Facebooku v Tokiu
Kanceláře Facebooku v Tokiu
33
Fotogalerie

Facebook míří stále hlouběji do vod e-commerce. Aktuálně rozšířil portfolio služeb o prodej lístků na kulturní či sportovní akce nebo rozvoz jídla. Chce také fungovat jako kalendář pracovních schůzek. Novinky se zatím týkají pouze uživatelů v USA.

 

Uživatelé už nebudou muset opouštět Facebook, aby si objednali jídlo, naplánovali pracovní schůzku nebo sehnali řemeslníka. Sociální síť chce podobné služby zprostředkovávat sama.

Kvůli novým službám se Facebook spojil s celou řadou aplikací, aby to umožnil. Uživatelé sociální sítě si nyní budou moci objednat jídlo přes Delivery.com, sjednat schůzku přes MyTime, koupit si vstupenky na kulturní či sportovní akce prostřednictvím Ticketmaster nebo Eventbride.

Jak ke spuštění novinek prohlásil Andrews Bosworth, viceprezident firmy pro reklamu a byznys, Facebook chce vybudovat "ekosystém", který by partnerům mohl přilákat více zákazníků. Navíc pokud by se nové nástroje osvědčily, Facebook díky tomu získá cenná data o aktivitách svých uživatelů, tvrdí Bosworth.

Na začátku října Facebook spustil své online tržiště Marketplace, které umožnilo uživatelům prodávat a kupovat předměty nebo služby. Novinka však velice rychla přilákala recesisty a překupníky. V loňském roce zase technologická společnost spustila v rámci svého Messengeru funkci, díky níž si mohli uživatele objednat alternativní taxislužby Lyft nebo Uber.

Blíže k e-commerce

Jak například píše web Mercurynews, oznámené novinky posouvají Facebook od standardní sociální sítě blíže k e-commerce platformě. "Facebook opravdu chce být tím kanálem, jehož prostřednictvím lidé zažívají celý svět internetu," komentuje snahy Facebooku Debra Aho Williamson, analytička společnosti eMarketer.

Zaměření mění i Twitter. Považuje se za zpravodajský kanál

Nový směr před nedávnem nabral i Twitter. Kvůli slabému růstu uživatelské základny se začíná zaměřovat na nové druhy převážně zpravodajského obsahu. Aby tento posun firma ještě zvýraznila, přesunula v nabídce AppStore a Google Play svou aplikaci ze sekce sociálních sítí do zpravodajství. Twitter by tím podle analytiků mohl souběžně s rozšířením počtu stávajících 316 milionů uživatelů zaujmout i investory. Zatím však žádný vážný zájemce, který by chtěl ztrátovou firmu koupit, se nenašel.