Znepokojující Dárek jde do kin
Přesto i diváci znalí Líbánek si mohou Dárek užít. Edgerton příběh přepisuje do typických amerických reálií, naneštěstí často za využití novodobých klišé (nemožnost otěhotnět, domnělá ženská emancipace, která však ve skutečnosti je jen dalším podřízením se muži). Klíčovým rozdílem však je žánrové zařazení snímku. Zatímco Hřebejk natočil poctivé a kruté psychodrama, Edgerton zvolil spíše postupy thrilleru. Atmosféra filmu postupně houstne. Gordo soustavně narušuje intimitu soužití Simona a Robyn. Nejprve jde o náhodná setkání, zdánlivě bezvýznamné návštěvy a přede dveřmi zanechávané „dárky“. Robyn ale je stále jasnější, že mezi oběma muži je daleko komplikovanější vztah, než jí Simon původně tvrdil. Jak se Simon snaží od Gorda vzdalovat, stávají se návštěvy znepokujícími, dárky už nejsou tak nevinné (mrtvé rybičky, ztracený pes).
Edgerton tíživost buduje plíživě, ale o to funkčněji. Ke klasickým lekačkám se uchyluje jen zřídka. Důležitější jsou pro něj stále více se zatemňující charaktery. Robyn je vycukanější, Simonova nervozita (již zintenzivňují i trable v nové práci) se projevuje rostoucí agresivitou. Rebecca Hallová se se svou Robyn popasovala velmi dobře, přesto ještě větší překvapení představuje Jason Bateman v roli Simona. Bateman je v USA právem uznávaným komikem, ale v Dárku musel vytáhnout daleko širší herecký arzenál. Simonův postupný rozklad iluzí o sobě samém je v Batemanově podání fascinující a patří k vrcholným zážitkům z Dárku. Tím dalším je závěrečná pointa, která veškerému dění i vývoji postav dodá trochu podivný význam.
Dárek
(thriller, USA, 107 minut)
Režie: Joel Edgerton
Hrají: Joel Edgerton, Jason Bateman, Rebecca Hallová
Hodnocení: 60 %