Znovuzrození unikátního Jaguaru spolklo sedm tisíc hodin

Rekonstruovaný Jaguar Type-E

Rekonstruovaný Jaguar Type-E Zdroj: Autorevue.cz

Prestižní mezinárodní cenou “Restoration of the Year” byla v Londýně vyznamenána společnost Classic Motor Cars z britského Bridgnorthu. Dostala ji za obnovu těžce poničeného Jaguaru E-Type, na němž specialisté pracovali sedm tisíc hodin.

Vůz byl téměř zničen v roce 1964 na okruhu Montlhéry. Málokdo věřil v jeho zmrtvýchvstání. Ale podařilo se. Na automobilu přitom bylo zachováno více než 90 procent originálních dílů.

Ten vůz byl výjimečný. Byl to jeden z pouhých 12 modelů Lightweight E-Type postavených Jaguarem v letech 1963 a 1964. Od standardního vozu se odlišoval nižší hmotností a výkonnějším motorem. Vůz měl celohliníkovou karoserii a jeho váha nepřesáhla jednu tunu, upravený motor dával výkon přes 300 koní.

“Byla to nádherná práce, to auto jsme si zamilovali,” řekl Nick Goldthorp, výkonný ředitel CMC. “A cena, kterou jsme za to dostali, jen potvrdila, že britské řemeslo nevymřelo. Žije a daří se mu.“

Jaguar před rekonstrukcíJaguar před rekonstrukcí | Autorevue.czUnikátní Jaguar před náročnou rekonstrukcí

Cena nazvaná The Octane International Historic Motoring Awards byla předána vítězům v hotelu St Pancras Renaissance. Členy mezinárodní poroty byli například pětinásobný vítěz Le Mans Derek Bell, slavný americký televizní moderátor a sběratel vozů Jay Leno, bubeník skupiny Pink Floyd Nick Mason a paní Susie Mossová.

Na opravu karoserie si nikdo netroufal

Více než pět tisíc hodin věnovali mechanici obnově karosérie. V 70. letech ji bylo nemožné rekonstruovat v celku, proto ji tehdy rozřezali na jednotlivé díly. Ovšem pak se práce zastavily na dlouhé roky. Nikdo si tehdy vůz netroufal rekonstruovat. Až nyní byly tyto díly opraveny a znovu svařeny dohromady. Postupovalo se při tom podle originální výrobní metody.

Rekonstrukci vozu asistovali i členové rodiny Petera Lindnera, který zahynul při havárii v roce 1964. Poskytli staré fotografie auta a také filmový záznam, na němž bylo zachyceno. Hodně nápomocný byl i Peter Wilson, který v roce 1964 pracoval v závodním oddělení Jaguaru.