Glosa Stanislava Šulce: Zábavný zábavní průmysl

Time Warner, AOL,

Time Warner, AOL,

Zpráva dne z mediálního trhu může rozvířit stojaté vody světové zábavy.

Co skutečně znamená svatba AT&T a Time Warner? Přiznání, že opět přišla doba gigantů. Ekonomika bude fungovat tak, že velké firmy přežijí, středně velké pomřou a ty malé, progresivní se budou snažit, aby je ty velké požraly s co nejmenšími šrámy. Důvod je jasný. Doba je nejistá a musí se zkoušet. To je vidět ve spoustě sektorů. Hledají se nové cesty, jak oslovit diváka, čtenáře, zákazníka. Spousta takových pokusů dopadne špatně a to je drahý špás.

Neméně zajímavý pak je pohled na transakci optikou zábavního průmyslu. Nová firma bude moci vyzvat na souboj další mediální kolosy, jako je Walt Disney a Comcast. Především Disney se již dlouho hřeje na výsluní a inovuje stále méně. Pokud spojení AT&T a Time Warnera dopadne nejlépe podle představ obou firem, bude to právě Disney, kdo na to může doplatit. Možná se tedy můžeme těšit na nějaké další velké zprávy z tohoto sektoru, který začal být lehce nudný.