Zahraniční drogistické sítě dostaly přímého konkurenta

Teta drogerie spíš než kosmetiku pro městské zákazníky nabízejí vedle klasického drogistického zboží výrobky pro údržbu domácností a takzvanou technickou drogerii. To souviselo s historií Tety, která hlavně na venkově přebírala od devadesátých let někdejší drogerie barvy – laky.
Že nastal čas pro vstup do velkého světa obchodních center a nákupních tříd, naznačil už loňský příchod Tety do nákupního centra Lihovar v Říčanech u Prahy. Tamní prodejna už není Tetou, jakou znají hlavně zákazníci z venkova.
Firma p.k. Solvent (PKS), která zastřešuje celý maloobchodní koncept Tety a její dceřiná firma vlastní vedle franšízantů část ze sedmi set prodejen, získává akvizicí Schleckeru nejen téměř pětinu trhu, ale expanduje do velkých městských center.
„Samozřejmě jde o okolnost, kterou je potřeba brát vážně a kterou nelze podcenit. V tuto chvíli ale nemáme bližší informaci o tom, s jakým konceptem PKS přijde v nových prodejnách,“ reagoval jednatel tuzemské sítě dm drogerií Gerhard Fischer.
Nový majitel Schleckeru dal najevo, že chce maximum ze současných 143 prodejen zachovat. V Praze tak PKS proniká třeba do frekventovaných vestibulů metra a do pasáže na hlavním nádraží. Novou zkušeností bude i kombinace moderních drogerií s lékárnou uvnitř prodejny.
Velká roztříštěnost sítě ale může znamenat problém. „Je otázka, zda se Teta může v nových lokalitách držet svého sortimentu,“ míní analytik společnosti Incoma GfK Zdeněk Skála. „Pokud se PKS rozhodne pro různé obchodní koncepty, bude muset například řešit odlišnou distribuci a zásobování. Skloubit dosavadní různé sítě bude nejspíš náročnější, než byla koupě samotného Schleckeru,“ zdůrazňuje Skála.