Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry
Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při pohledu na nabídku, s níž předevčírem vyrukoval jeden z velké trojky českých operátorů, však člověku vytane na mysli spíše takové to přísloví o tom, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. A ano, i za toto jim někteří zákazníci ještě poděkují, i když na tom nevydělají. Asi nějaká tradice.
Zhruba před měsícem jsem do našeho listu připravil článek o vlivu crowdfundingu na masivní návrat cRPG her inspirujících se v legendě konce devadesátých let, Planescape: Torment.
Renesance stále trvá a přinesla s sebou ještě jeden nečekaný efekt: výše zmíněná legenda se v půlce dubna dočká po 18 letech reedice přepracované na podporu modernějších herních prvků a rozlišení ve 4K(!). Jestliže tento trend o něčem vypovídá, je to následující: hráči chtějí vynikající příběhy, žánr není mrtev a stará láska nerezaví.
A v herním světě, s dovolením, ještě zůstanu. Fanoušci trilogie Mass Effect, mezi které se hrdě řadím, se na začátku tohoto týdne po pěti letech dočkali nového příběhu z tohoto futuristického světa.
Hra s podtitulem Andromeda více či méně naplnila očekávání. Po přívalech kritiky týkající se chabých animací tváří postav se nyní zlehka snáší omluvné ticho. Všeho všudy, Bioware hráčům opět naservíroval promyšlenou dávku akce propletené šedou zónou morality, kde každé rozhodnutí má dalekosáhlé následky.