Zdeněk Pečený: A co hypotéka pro malého?
Není se čemu divit. Poradci, kteří se vyznačují tím, že často znalosti finančních produktů plynou od klientů k nim, dostávají za prodané produkty provize.
Možná by se jednou mohly tuzemské banky opět inspirovat v zahraničí. Například britské banky jako Barclay’s svým pracovníkům u přepážek neplatí za prodané produkty žádnou provizi a tvrdí, že tak mohou lépe vyjít vstříc skutečným potřebám klienta. Něco na tom bude, proč by pracovník banky agresivně prodával produkt, o který klient nemá zájem a nepotřebuje ho, když z toho nic nemá?
Možná bychom se takto zbavili situací, že když si novou kartu budete vyzvedávat s potomkem předškolního věku, nebude poradce nabízet produkty jen vám, ale také takzvané dětské produkty. Spořicím účtem počítaje a snad kreditkou či úvěrem konče.
Se začátkem letních prázdnin se zastávky pražské hromadné dopravy a stanice metra opět o něco více zaplnily. Dopravní podnik totiž v naději, že polovina metropole na celé dva měsíce „vypadne“, opět snížil frekvenci spojů.
Z čeho vychází jeho názor, že Praha je město žáků a studentů a ti jsou přes léto nutně pryč, není úplně jasné. Možná jde jen o přání dopravního podniku, kterému by o něco snížily náklady.
Obyvatelé Prahy mu ale toto přání ne a ne vyplnit.