Po tramvajence za dvě miliardy korun, krátkém úseku městského okruhu za miliardu dolarů a tunelu Blanka za všechny peníze se Praha chce zapsat do dopravních análů další raritou. Konkrétně trasou metra bez zastávek.
Dokonalost záměru kazí jen fakt, že na začátku a na konci, v Písnici a na Pankráci, je třeba přece jen vybudovat konečné stanice, jinak by zřejmě vagony na konci štreky vypadávaly z kolejí. Ale na vážnější notu. Primátorka Krnáčová chce stůj co stůj kopnout do země ještě před pražskými volbami; při nástupu do funkce se jako skoro každý holedbala, že se stavbou metra D konečně pohne.
Současně je zajímavé, že se téma rozehrává ve chvíli, kdy se o velkou část písnického sídliště ucházejí jména z první české miliardářské ligy. I tak absurdní stavba, jako je metro bez stanic, zvedne ceny okolních nemovitostí díky optimistickému předpokladu, že když už bude tunel, přijdou jednoho dne i zastávky. Což by ze spekulace s písnickými paneláky mohlo udělat ještě zajímavější obchod.