Měníme pravidla hry prodeje developerských projektů, říkají Pavel Frič a Radek Procházka z Home Portal

Zdroj: Home Portal

Pavel Frič
Radek Procházka
6
Fotogalerie

Nákup nemovitosti není nic snadného. Proto Pavel Frič a Radek Procházka z Home Portal otevírají cestu k novostavbám online pro všechny. Přečtěte si zajímavý rozhovor s nimi.

Realitních serverů je na internetu celá řada, proč by měli zákazníci jít právě k Vám?

Pavel Frič: Kromě ucelené a přehledné nabídky novostaveb na jednom místě nabízíme i služby, které zákazníkovi maximálně zpříjemní cestu za novou nemovitostí. Výběrem novostavby na webu pro nás tedy vše teprve začíná. Klient si na Home Portal vyhlédne některý z developerských projektů a my ho následně provedeme celým procesem koupě. Největší výhodou je, že kupující od nás získá kompletní servis zcela zdarma. Naše služba je plně hrazena developerem.

S čím tedy můžete zájemcům o novostavby pomoci?

Radek Procházka: Klienti se díky nám rychle zorientují v nabídce nemovitostí a na základě jejich preferencí jim rovnou doporučíme nejvhodnější projekty. Podělíme se s nimi o zkušenosti z rezidenčního trhu, zařídíme přednostní prohlídky projektů a zaštítíme komunikaci s developerem. Celý proces je díky nám o dost jednodušší a rychlejší. Zároveň máme přístup ke spoustě neveřejných nabídek od developerů i soukromých investorů. Můžete si nás vlastně představit jako takového průvodce v džungli novostaveb. Jsme často poradcem, který dokáže utřídit klientovy představy a doporučit mu to nejlepší variantu pro jeho budoucí bydlení.

Home Portal

Někdy si klienti myslí, že když nás obejdou, budou mít výhodnější nabídku, ale opak je pravdou. Jelikož pro řadu developerů děláme velké objemy, dokážeme často dohodnout lepší cenu, než by si zákazník dohodl sám. Každopádně nikdy se nestane, že by klient dostal lepší cenu, když půjde za developerem napřímo. To je naše podmínka pro partnery, abychom spolupracovali.

Vaší specializací je prodej novostaveb. Proč dáváte přednost právě developerským projektům?

Pavel Frič: Já i můj společník Radek Procházka, se kterým jsme Home Portal společně zakládali, máme vlastní ne úplně pozitivní zkušenost z nákupu novostavby před lety a najít ucelenou nabídku novostaveb nebylo vůbec jednoduché. Musíte projít spoustu webových stránek, každý developer má jiné podmínky, jiné procesy a jiný produkt a bylo pro nás velice těžké se zorientovat. Stálo to spoustu času. Napadlo nás proto vytvořit portál přímo orientovaný na novostavby, protože tu nic takového nebylo a pomůže to kupujícím s orientací v nabídce. A když k tomu přidáte naši službu v podobě poradenství celého nákupního procesu, dokážeme kupujícím ušetřit spoustu času a peněz. Zároveň to náš celý tým hrozně baví, že děláme s krásným produktem, který se pořád mění, vyvíjí a vylepšuje.

Pavel FričPavel Frič | Home Portal

Koupit novou nemovitost dnes přeci není tak těžké?

Radek Procházka: Celý proces často není tak jednoduchý. Musíte se rychle zorientovat v nabídce, cenách a obchodních a platebních podmínkách. Zároveň řada klientů potřebuje hypotéku, někdo chce prodat nejdříve svou nemovitost, někdo je investor a hledá nemovitosti s dobrým výnosem. My dokážeme řešit každou situaci od A do Z. Často se stává, že řešíme pro klienta prodej jeho starší nemovitosti, s developerem dohodneme podmínky tak, aby nová nemovitost neutekla, ale zároveň aby se klient nedostal pod tlak v rámci prodeje jeho starší nemovitosti. V případě, že klienti potřebují další financování, máme i oddělení specializované na hypotéky, a tak celý proces vyřešíme za klienta pod jednou střechou.

Pokud prodáváte i starší nemovitosti fungujete tak vlastně i jako realitka?

Radek Procházka: Já bych to řekl tak, že starší nemovitosti prodáváme se servisem, který dáváme developerům u novostaveb. Jsme schopni pro klienta pro prodej jeho starší nemovitosti udělat daleko více. V podstatě získá zdarma i marketingovou agenturu, která dokáže jeho nemovitost zpropagovat mezi širší okruh zájemců, a prodat tak nemovitost rychleji za nejlepší cenu na trhu.

Radek ProcházkaRadek Procházka | Home Portal

Rezidenční trh byl po covidu dost zamrzlý, jak to vypadá dnes?

Radek Procházka: Upřímně ta situace se zlepšuje. Já si dokonce myslím, že aktuálně je ta nejlepší situace pro koupi novostavby. Developeři jsou aktuálně schopni dát slevy a ceny novostaveb aktuálně stagnovaly. A to se hodně rychle změní, protože se staví méně a poptávka po nemovitostech bude ohromná. Zároveň v momentě, kdy se zlepší sazby, se začne i více prodávat, a to způsobí jistě další zdražování. 

K jakým slevám se dnes dá dostat? 

Pavel Frič: Nejlepší příležitosti jsou často neveřejné a je těžší se k nim dostat. Vzhledem k rozsáhlé síti spolupracujících developerů ale víme, kde lze koupit nejlepší nemovitost za nejlepší cenu. Neveřejné nabídky můžeme rozdělit do několika kategorií. Začněme předprodeji, kde se nabízejí nemovitosti za zvýhodněnou cenu ještě před tím, než oficiálně vstoupí na trh. Vedle toho nabízíme byty v developerských projektech, které jsou již vyprodané, ale do naší nabídky je neveřejně uvolní soukromí investoři. Aby investor takový byt prodal, musí však nabídnout lepší cenu, než za kterou běžně prodává developer. A třetí oblastí jsou pak bytové domy či investiční balíčky o větším počtu bytů, kde kupujícímu zajistíme množstevní slevy.

 

Home Portal

To byly slevy na bytech jako takových, co další pobídky? 

Pavel Frič: Samozřejmě víme, u kterých projektů lze získat jakou konkrétní slevu. Nejčastěji se jedná o vybavení kuchyně, parkovací místo zdarma či různé slevy na zařizovací předměty. Zajímavou pobídkou je pak i výhodnější hypotéka, kterou zařídí developer. Úplně nejzajímavějším produktem jsou pak garantované měsíční příjmy u investičních bytů, ale na ty je již těžší natrefit a týkají se spíše rekreačních nemovitostí, u kterých trh po covidovém boomu prakticky zamrzl. Otázkou tedy je, co klient chce a my mu vždy vyjdeme vstříc a najdeme ideální nemovitosti pro jeho potřeby. 

Developeři na českém trhu jsou spíše konzervativnější, jak těžké bylo dát dohromady tak širokou nabídku projektů na jedno místo?

Radek Procházka: Na rovinu to bylo velmi těžké. Developeři mají špatné zkušenosti s realitkami a dost často nás na začátku řadili do stejné škatulky. Home Portal funguje ovšem jako specializovaná marketingová agentura s vlastním obchodním týmem, která se tak liší od běžných realitních kanceláří. Developerům dokážeme poskytnout výrazně rozsáhlejší služby v marketingové i prodejní části. Na základě zkušeností z prodeje více než 200 projektů umíme zvolit efektivní marketingovou strategii, která přinese výsledky za násobně nižší náklady. Ušetříme tím spoustu času interním lidem u developera a zvedneme celkový výkon v prodejích.

Home Portal

Díky kvalitnímu zákaznickému servisu pak dokážeme klientům lépe poradit a edukovat jej v rámci celého procesu nákupu nemovitosti. Jednání mezi klientem a developerem je pak díky nám logicky rychlejší pro obě strany.