Zdražíme, jen ještě nevíme o kolik, říká šéf Budvaru Petr Dvořák | E15.cz

Budvar je prémiové pivo. Musí proto zdražit, říká šéf pivovaru Petr Dvořák

Daniel Novák

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Zatímco hospody mají letos složitější sezónu, prodeji lahvového a plechovkového piva se daří. Dokonce natolik, že se Budějovickému Budvaru nedostávalo přepravek pro převoz piva do obchodů. „Některé objednávky z řetězců jsme kvůli tomu museli tlumit,“ říká generální ředitel státem vlastněného Budějovického Budvaru Petr Dvořák. 

Co nová situace panující od jara znamená pro pivovarský trh jako celek? 

Je ještě stále brzy to hodnotit. Po optimističtějším létu, které nás dostávalo blíže k loňským číslům, zase přijde podzim, o němž neumíme říci, jak bude vypadat. Kdyby dnes najednou zmizel covid, tak bych si troufl říct, že tato epidemie nebude mít tak zásadní vliv na budoucnost pivovarnictví. To viděno dnešními čísly však nebude ten případ. 

Takže změny čekáte?

Samostatnou kapitolou bude prodej točeného piva a budoucnost gastro segmentu. Restaurace jsou samozřejmě zasaženy výrazně hůře než prodej baleného piva v obchodech. Ani přes dobré léto se prodeje v hospodách nedostávají všude na úroveň loňska. Určitě existuje část restaurací a hospod, které si nyní velmi rozmýšlí, jestli v byznysu ještě vůbec chtějí být. Obával bych se, že poslední vývoj toto uvažování ještě urychlí.

Přeskupí se v restauracích síly?

Když se podíváte na restaurační byznys, tak se v posledních letech víc a víc profesionalizuje. Vznikají větší skupiny, objevují se podnikatelé, kteří jsou schopni vést více hospod. Zavádějí systémy a přemýšlí o všem více byznysově z hlediska financí, logistiky, personalistiky a podobně.

Přístup k veškerému digitálnímu obsahu

Předplatit E15 Premium

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video