Petr Palička: Máme zájem o další development v centru

Petr Palička

Petr Palička

Částku, za kterou získala 80 procentní podíl v Masaryk Station Investment, nechce finanční skupina Penta zveřejnit. Podle jejího projektového ředitele Petra Paličky se do ceny promítly přetrvávající nejasnosti ohledně budoucí podoby územního plánu.

E15: Proč jste vstoupili právě do tohoto území? Souvisí to s vaším sousedním projektem na místě bývalé České typografie?

Lokalita kolem Masarykova nádraží je dnes neutěšená. Je to vlastně brownfield uprostřed města. Pochopitelně, že nám není jedno, co bude stát před naším projektem bývalé typografie. Chceme ovlivnit to, co se bude dít naproti. Druhý důvod je ten, že máme zájem o development v centrálních částech měst. Toto je lokalita, která naprosto vyhovuje naší strategii.

E15: Vedete jednání o vstupu do dalších rozsáhlejších území v Praze?

Ano, jednáme.

E15: Jak daleko je projekt bývalé typografie? Už máte jeho název?

Název máme, ale ještě není ke zveřejnění. Začaly přípravné práce, jejichž součást je první fáze demolic, a čekáme na vydání územního rozhodnutí. Výstavbu bychom chtěli zahájit v příštím roce.

E15: Za kolik jste podíl v MSI získali tajíte, nicméně nakolik se v ceně odrazil fakt, že není dokončena změna územního plánu v okolí Masaryčky?

Územní plán dovoluje menší část území zastavět, niméně je tam stavební uzávěra. Běží změna územního plánu a připravuje se nový. Pochopitelně, že to transakci ovlivnilo. Situace není úplně přehledná, míra rizika je nepoměrně vyšší.

E15: Máte alespoň odhad kolik ze zhruba 12 hektarů bude možné v budoucnu zastavět?

Není to stavební parcela. Řešení území předpokládá značný podíl zeleně, městské komunikace, je tam řada věcí, které dnes ani neznáme, protože není dokončený územní plán. Máme odhady, kde zhruba bude možné stavět a kde naopak zůstanou koleje. Když vše vezmeme v úvahu, tak řekněme, že zastavěná plocha by neměla být větší než asi jeden hektar.

E15: Máte signály o ochotě Českých drah k odprodeji pozemků?

Do projektu jsme vstoupili tento týden, tudíž jsme zatím žádná jednání s drahami ani vést nemohli. Nicméně podle informací od partnerů z MSI mají o dráhy prodej zájem. V době, kdy byly smlouvy s drahami uzavírány, si nikdo nemyslel, že se za sedm let v území nic nezmění. Takže bych se nedivil, pokud by dráhy měly zájem pozemky prodat někomu, kdo se bude věnovat rozvoji území.

E15: Kdy začnete oficiálně jednat?

Jakmile k tomu budou dráhy ochotny.