Red Dot českým firmám pomáhá zvyšovat prodej i na zahraničních trzích

Red Dot Design Museum v německém Essenu

Red Dot Design Museum v německém Essenu Zdroj: Shutterstock

Kampaň Tescomy na podporu Red Dot Design Award
Vana z Ravaku oceněná Red Dotem.
Vana z Ravaku oceněná Red Dotem.
Jedničkou tuzemské výroby dveří a zárubní je podnik Sapeli z Vysočiny - letos získal i on Red Dot Award.
Jedničkou tuzemské výroby dveří a zárubní je podnik Sapeli z Vysočiny - letos získal i on Red Dot Award.
20
Fotogalerie

Prestižní cenu za design udělovanou v Německu lze dobře využít jako marketingový nástroj. Alespoň tak vnímají ocenění Red Dot české firmy.

„Prodeje produktů s Red Dot nám samozřejmě rostou. Ocenění zviditelňuje tyto výrobky v portfoliu a zvyšuje o ně zájem jak z řad architektů, designérů a dalších profesionálů, tak širší veřejnosti, která oceňuje kvalitní design,“ uvádí Jana Šlefrová z české společnosti Ravak.

Tento výrobce koupelen získal první ocenění Red Dot v roce 2015, a to za koupelnový koncept 10°. Loni se prosadila jeho umyvadla na desku nazvaná Moon a letos akrylátová samostatně stojící vana Solo.

Ocenění pomáhá Ravaku také na zahraničních trzích. „Noví zákazníci si z naší nabídky často vybírají právě výrobky s Red Dot,“ dodává bez dalších podrobností Šlefrová.

Obdobně ocenění vnímá český výrobce dveří Sapeli z Vysočiny, který je letos získal poprvé, a to díky spolupráci s předním tuzemským designérem Petrem Novaguem. „Ohlasy potvrzují, že oceněný výrobek je vstupenkou do prémiových řešení u architektů, kteří Sapeli dosud považovali za spíše mainstreamový produkt,“ uvádí obchodní ředitel společnosti Marek Sedlák s tím, že ocenění výrazně posílilo značku především na evropském trhu.

Přihláška do mezinárodní designérské soutěže Red Dot vyjde až na 155 tisíc korun. Posledního ročníku se přitom účastnilo více než 5500 výrobků z 55 zemí světa. Z Essenu, kde se cena uděluje, si ji odvezlo přes 1500 návrhů.

„Rozhodně se nejedná o nejlevnější marketingový nástroj, právě naopak. Je to ale prostředek budování značky a prestiže. Jako takový je poměrně drahý a funguje dlouhodobě,“ potvrzuje odborník na reklamu a marketingovou komunikaci Martin Charvát, spoluzakladatel agentury Hase.

Mezinárodní ocenění jako Red Dot mají podle něho především nadnárodní dosah. Českým firmám pomáhají lépe se prosadit na zahraničních trzích. Red Dot je totiž vnímáno jako ocenění vysoce kvalitního výrobku.

Zaujal vás článek? Pak vás jistě potěší náš nejnovější magazín E15 Premium s podtitulem Jak si užít design. Objednat si ho můžete zde

Video placeholde
E15 Premium - Jak si užít design • E15