Digitální reklama funguje v rozporu se zákonem, zjistil britský regulátor | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Digitální reklama funguje v rozporu se zákonem, zjistil britský regulátor

Digitální reklama funguje v rozporu se zákonem, zjistil britský regulátor
Facebook
• 
ZDROJ: profimedia.cz

vaj

On-line reklama se bude muset zásadně změnit, její současné fungování odporuje legislativě. S takovým zjištěním nedávno přišel britský úřad na ochranu dat. Facebooku, Googlu, Amazonu a řadě dalších zprostředkovatelů uživatelských údajů nyní běží šestiměsíční lhůta k tomu, aby na výtky instituce zareagovaly.

Úřad se zaměřil zejména na ty praktiky, se kterými se běžně setkává téměř každý uživatel internetu. Kdo vyhledává konkrétní zboží, reklamu na něj pak „potkává“ prakticky všude, ať už překlikává mezi Facebookem, vyhledávačem Google, e-shopem Amazon či řadou dalších webů. A právě to podle regulátora odporuje evropské i britské legislativě.

Uživatelé prý nemají možnost kvalifikovaně rozhodnout o tom, zda se sběrem těchto dat souhlasí, čímž takové stanovisko není právně závazné. Dotčené platformy údajně opakovaně selhávají v tom, aby uživatelům způsob nakládání s jejich daty jednoznačně a srozumitelně popsaly.

Bitcoin dal zapomenout na svůj pád. Připomeňte si grafy, kterými se řídili úspěšní investoři

Základní princip je přitom relativně jednoduchý. Jednotlivé stránky nechávají inzerenty bojovat o obsazení svých reklamních slotů v aukci. Vše probíhá de facto v reálném čase, kdy se mohou zadavatelé rozhodnout, zda zrovna chtějí nasadit reklamu pro oči někoho, kdo si před chvílí googloval například běžecké boty. Celá operace však v praxi zahrnuje další zprostředkovatele a zpracovatele dat, o jejichž způsobu nakládání s údaji uživatelé nemají povědomí. „Tyto reklamní aukce jsou přitom z hlediska fungování digitální reklamy zásadní, a proto je zpráva britského regulátora tak důležitá,“ podotýká MIT Technology Review.

Nejde o jedinou potenciální komplikaci pro stávající podobu trhu s on-line reklamou. Podle MIT Technology Review mají soudy a regulátoři v ostatních státech EU na stole minimálně desítku podobných podnětů.

Digitalizace mění mnohá odvětví. Jak uspět v době akcelerujícího technologického pokroku? Čtěte magazín E15 Premium, objednávejte zde >>>

Jak uspět v digitální době? Nový magazín E15

Autor: vaj
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!