Šéfové mediálních firem vládnou americkým manažerům, loni si vydělali nejvíce | E15.cz

Šéfové mediálních firem vládnou americkým manažerům, loni si vydělali nejvíce

Martin Štorkán

Martin Štorkán

Mediánová mzda ředitelů mediálních společností činila v loňském roce 22,6 milionu dolarů. To je nejvíce ze všech sektorů zahrnutých v širším americkém akciovém indexu S&P 500, vyplývá z analýzy listu Wall Street Journal

Nejvyšší mzdu – 129,4 milionu dolarů – si loni odnesl prezident a generální ředitel společnosti Discovery David Zaslav. Mluvčí firmy uvedl, že finanční ohodnocení šéfa jednoho z nejmenších hráčů v sektoru, který vlastní televizní kanály Discovery Channel, Animal Planet nebo Eurosport, bude v příštích letech záviset hlavně na výkonnosti firmy.

Na druhé příčce skončil s velkým odstupem šéf nejsilnějšího hollywoodského studia Disney Bob Iger, který si loni vydělal 65,6 milionu dolarů. Na jeho finančním ohodnocení se projevily skvělé výsledky celé společnosti i obrovský úspěch filmů od studia Marvel. Snímky Avengers: Infinity War a Black Panther se dostaly na přední příčky žebříčku finančně nejúspěšnějších filmů všech dob.

Iger si přitom mohl vydělat ještě víc. Měl totiž dostat tučné odměny za to, že dokázal Disneymu zajistit převzetí zábavních aktivit společnosti 21st Century Fox, ale kvůli nevoli regulátorů byl obchod dokončen až letos. V případě, že by vše vyšlo už loni, mohl získat až 114 milionů dolarů.

Nová streamovací služba může výrazně zvýšit Disneyho hodnotu, odhaduje banka

Třetí místo obsadil generální ředitel Netflixu Reed Hastings. Jeho služby ocenila digitální videopůjčovna částkou 36,1 milionu dolarů.

Zajímavé je finanční ohodnocení některých generálních ředitelů mediálně-technologických společností. Tak třeba Larry Page z Alphabetu, což je mateřská společnost Googlu, si vydělal pouhý jeden dolar. Zakladatel Twitteru Jack Dorsey získal jen o něco málo víc. Jeho dolar a čtyřicet centů je odkaz na 140 znaků, což byla původní maximální délka tweetů.

Celkově si pouze 23 ředitelů z firem v indexu S&P 500 loni vydělalo méně než pět milionů dolarů. Kromě ředitelů mediálních společností se nejvíce dařilo šéfům zdravotnických, mediálních a finančních firem. Z těchto sektorů bylo osmnáct z pětadvaceti nejlépe ohodnocených šéfů. Na rozdíl od předchozích let chyběly na předních pozicích šéfové technologických firem.

Mzdy šéfů mediálních společností z indexu S&P 500: 

Globální filmové tržby vzrostly jen nepatrně, stále výrazněji se ale prosazuje Netflix
Akcie velkých herních vydavatelů padají, obchodní model jim boří fenomén Fortnite

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!